Jesus-sjukan

Mer
8 år 11 månader sedan #740115 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus-sjukan
"I veten ju att en mandråpare inte har evigt liv i sig". Nu har jag inte läst hela texten, orkar inte då jag är trött. Det skall dock stå på denna länk. www.biblegateway.com/passage/?s ... SV1917;SVL

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #740117 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
nisse :
du måst veta att Gud vill ha med alla? det innebär
att även mördare (soldater???!!!!!) har möjlighet, (rättighet) till
att bekänna synderna, ge dem till Jesus,
och bedja till Jesus om förlåtelse över det dåliga som varit i skeenderna.

du måst mena detta ur ditt hjärta, för Jesus vet om du menar det.
när du har klarat upp problemen med Jesus, så har du möjlighet
att komma till himlen, det avgör Jesus. bön är hyperviktigt.
bön ~ samtala med Jesus. (prata med Jesus.) och sanningar :hjärta

ready? :
skippa gamla testamente, å läs in dig på nya testamente?
gamla testamente är kanon, profeterna är suvvegulders,
men ättelängderna kan va traggliga ?
rekommenderar att du tar ett snack med apollyon (p@llekula)
han vet vilken bibel som är ursprungligaste^^
det finns nån som ändrar (skyfflar runt) infon i de nya biblarna.

kram!

bror.

John 8:31-32.
Mer
8 år 11 månader sedan #740132 av Irrationell
Svar från Irrationell i ämnet Jesus-sjukan
.
Mer
8 år 11 månader sedan #740134 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus-sjukan
Problemet är att livet blir så tråkigt utan religion. Det är inte alltid den man syndat mot förlåter en heller.
Mer
8 år 11 månader sedan #740137 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan

Ready skrev: Problemet är att livet blir så tråkigt utan religion. Det är inte alltid den man syndat mot förlåter en heller.


ne, men det må va viktigt för den som felat? t ex om man skjuter en fågel med ett spjut?
då skulle det välan funkat med att bli förlåten av Gud?
tråkigt utan religion?
jag håller inte med, för jag har inte begreppet religion i mitt vokabulär.

John 8:31-32.
Mer
8 år 11 månader sedan #740139 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
de ' heta fiskarna ' är mina (Issa_Jesus) svar?
____

mina svar till ' irrationell '' ;

Mycket av det som anses syndigt i bibeln är sådant som inte egentligen har någonting med moral att göra och jag gillar inte konceptet "synd" öht av olika skäl.


><> synd är det när samvetet pinglar om att det man sysslar med/har sysslat med, känns fel. det är synd.
de som är hardcore ateister dras ofta med ångest. jag tror orsaken till ångesten är syndanöd. ~ nåt man sagt/gjort, mår man dåligt över.


Men till poängen. Ett problem är att man kan göra precis vad som helst, mörda barn, slå djur, våldta, etc. och så länge man bara tror på jesus och uppriktigt ber om förlåtelse så kommer man till himlen. .


><> nja, man måst leva kristet (i ödmjukhet, kärleken, tro, m.m.) och absolut ej synda grovt mer, efter man gjort upp med Gud, angående synder man själv gjort, och förlåta (om man kan) den/dem som felat mot en. (här får man se upp med missförstånd.)
klarar man int av att förlåta? lämna över hämnden till Jesus! han vet hur man gör med idiotjävlar som antastar andra hela tiden!!!! hur han gör? hämnden är lagen.


Om man däremot lever ett gott liv, där man tar hand om sina medmänniskor och försöker vara den bästa person man kan, men inte tror på gud eller jesus, då är man dömd till evig tortyr i helvetet.


><> goda gärningar frälser ingen. det är ett aktivt val man måst göra, att välja att tro! kan man int det, så finns det orsaker till trotset/oförmågan till att Tro på Gud. vilka resulterar i ett Gudsfrånvänt liv? jamena det är rätt! ni som anser detta sätt är okej, ni har klart det hela för er? det ÄR frivilja. vill man gå omkring i ångest/må dåligt känslor, så får man det.

tro mig, jag har testat den varianten av "att gå i mitt eget" och jag anser den livsstilen, kan bli/är ens eget lilla privata helvete?
tack Jesus, för att jag fattat tillslut, att det verkligen finns onda elaka bittra Idioter, som gärna smyger fram ett ben där man promenerar fram, och lägger krokben! sen, när man ligger där pladask, kan man se dem i de svartaögonen (av hat?) och se deras hånflin leka i mungipan? ish!


Spelar ingen roll hur god person man har varit då kriteriet för både den "goda" och den "onda" människan är tron, och så länge man tror är det himlen som gäller.


><> Tron på Jesus, är en förutsättning inom kristendommen, för att sedan kunna prata med Gud? altså, tror du inte på Gud, att Gud finns? då faller ju hela resonemanget? hur meningsfullt blir då det att bedja, om du int har tro? tron på Jesus, den väljer man.
finns luften? ser du den? ne, men du uppmärksammar/känner att den existerar? eller har jag hallucinerat att jag drar in osynlig luft i mina lungor, som sen syresätter hela kroppen? hmm... ptja, kanske? jag vet bara det att det gör att jag lever.


Och det här att guds nåd skulle vara stor??!!
Han skapar ett system där alla människor är syndare sedan födsel (efter syndafallet). Detta oberoende av deras handlingar, de är syndare redan en minut efter födsel. Det är ungefär som en mer hardcore variant av nordkorea där tre generationer hamnar i fängelse om en äldre släkting begår ett brott. Hela familjen straffas, straffet går i arv.
För att lösa det helt galna systemet skickar han sin son jesus (eller sig själv) som en slags syndabock för att ta på sig skulden, och genom att offra sig själv, till sig själv, förlåter han människligheten för ett brott som inte borde vara ett brott och som han själv råkade skapa från början. Det är absurt.


><> sorry. vi föds till å va syndare, så länge det int e Jesus som ställer villkoren, gör vi synder.
antingen en själv/eller den som gör synd mot mig/er.
en orsak till att ändra stil/mål/syfte? du vill ha en ofelbar ledare? jag garranterar att Jesus är den ledaren. Guden Jesus är flawless victory^^ always.


Primitiva folk brukade göra så tidigare i historien, man skyller det dåliga vädret på byfolkets synder, sedan tar man en get och uttalar några "heliga ord" under en ceremoni för att folks synder skulle överföras till geten och sedan offrar man den genom att skära halsen av den eller låter den vandra ut i öknen och dö.
Delvis vidskepelse, delvis slippa ta ansvar för sina handlingar, visst det var vi som gjorde fel men det är getens problem nu. Den har ju dött för våra synder.


><> hum hum... skyffla allt på magnus, han tål det^^


Har man gjort något ont mot någon annan är det inte en tredje part (gud) man skall be om förlåtelse hos. Rätt handling är att be om ursäkt till personen man gjort illa.


><> sant! men det är int meningen att du ska veta allt som ska ske, för du är int myndig nog för den kunskapen.
det är int jag heller, så jag brukar lägga allt i Guds händer när ja int pallar trycket. visst kan det menas som att antingen pallar man int, och kraschar, havererar som mänska! eller? man kan överlämna alla omöjliga situationer till Gud, och vila i den tryggheten, att Han/hon reder upp det hela, vi behöver altså int prestera mer än vad vi kan? det finns trygghet för varje vilsen själ, i Tron på Gud <3

><> Jesus ><>
Issa_Jesus
/magnus, lulea.

John 8:31-32.