Religiösa grubblerier?

Mer
7 år 4 månader sedan #889457 av krokus
Svar från krokus i ämnet Religiösa grubblerier?
Melun,
Udda beteende av din mamma. Hur gammal var du när hon klippte av ditt skägg?
Mer
7 år 4 månader sedan #889460 av krokus
Svar från krokus i ämnet Religiösa grubblerier?
MsTibbs,
Vad räknas som "konstigt" att läsa enligt din mamma?

Inwatto,
Tack för ditt välformulerade svar.

Enligt vad du tror, hamnar alla i detta väntland? Eller är det bara för dem som dör genom självmord? När du var där i drömmen, var det tyst och lugnt? Med tanke på att alla sov/vilade.


Jocke,
Det verkar vara svårt för en del föräldrar att inse att deras vuxna barn är just vuxna.

Men menar du att jag inte bör tänka åt det religiösa hållet nu? Jag vill ju så gärna veta hur han har det. För inte så länge sedan när jag drömde om honom frågade jag honom (i drömmen) att om han fick börja leva igen, skulle han vilja det då. Svaret från honom blev ett "ja". Jag vet inte om min dröm bara var en önskedröm eller om det faktiskt var han.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 4 månader sedan #889462 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Religiösa grubblerier?
Ja, men existentiella frågor är ofta av religiös karaktär! Men se till att det blir som det snurrade till det för Ted Gärdestad, bl. a. Livet innehåller nog många obesvarade frågor!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 4 månader sedan #889464 av Geta
Svar från Geta i ämnet Religiösa grubblerier?
Det är lätt att gå vilse inom det religiösa, särskilt om man hamnar
i en sekt som Ted Gärdestad gjorde.
Mer
7 år 4 månader sedan #889468 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Religiösa grubblerier?
Krokus,

Det var mycket välordnat och lugnt i "väntlandet". Tror att nästan alla hamnar där. De är nog få som kan gå direkt till himlen (eller helvetet). Men, jag har faktiskt en annan upplevelse av att de 7 som dog när rymdfärjan Challenger[/url:1xhv0zm9] exploderade vid start, skulle direkt till himlen. Men, man kan inte bevisa något med drömmar eller psykotiska upplevelser. Man kan bara tro.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 4 månader sedan #889469 av Geta
Svar från Geta i ämnet Religiösa grubblerier?
Inwatto,

Det är skönt att du inte är fanatisk i din tro.