Kristna till himmelen?

Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245158 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

memphis skrev:
Nej, jag menar att man vet om man blivit hjälpt på så vis att man känslomässigt mår bättre. Har man haft ångest, men fått lindring, då har man blivit hjälpt. Det är ett rationellt sätt att tänka, i stället för att tänka i formen av att ha rätt eller fel


Ja, man vet ju vad man erfarit, men som IngeF påpekar nedan är det inte säkert man tolkar sin upplevelse rätt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245160 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Det er ikke sikkert man tolker sin egen erfaring korrekt. Ei heller er personlig erfaring nødvendigvis relevant. En fantastisk kreftlege behøver ikke selv ha hatt kreft for å behandle kreftsyke.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245161 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

IngeF skrev: Så du mener at også redigeringen av Bibelen var styrt av Gud? Kirke og Gud er vel neppe det samme.


Det finns ingen redigering av Bibeln. Det fanns skrifter som de tidiga kristna använde och skrifter som de tidiga kristna inte använde. De som inte användes av de tidiga kristna går ju bort av sig själv, som massor av gnostiska skrifter. De få skrifter det fanns tveksamhet kring tror jag kyrkan tog rätt beslut med Guds vägledning.

Läs här hur det gick till:

www.alltombibeln.se/bibelfragan/nicaea.htm

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245163 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?
Hvordan veiledet Gud dem? Referanser til Helvete finnes ikke mer i den siste Bibeloversettelsen på norsk. Av samme grunn er Pippis pappa blitt Sydhavskonge, selv om Lindgren skrev Negerkonge.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by IngeF.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245164 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

IngeF skrev: Hvordan veiledet Gud dem? Referanser til Helvete finnes ikke mer i den siste Bibeloversettelsen på norsk. Av samme grunn er Pippis pappa blitt Sydhavskonge, selv om Lindgren skrev Negerkonge.


Läser du min länk förstår du bättre. Det handlade aldrig om att ta bort de böcker man visste var äkta ...

www.alltombibeln.se/bibelfragan/nicaea.htm

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245168 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kristna till himmelen?
När vi är sjuka har vi massor med vanföreställningar. Talar gud till oss då? Är det hen som styr? Det tror inte jag. Depression galenskap bor här inne. I vårt sinne. Det är ett minne. Som står sig slätt. Det är inte rätt. Sätt att veta. Man måste leta. Efter en livstro andlighet. Den heter inte bara Gud. För det som nu tror det.

Att tro på andlighet. Är något man vet. Ger lycka. Det är bra kan man tycka.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.