Andlighet eller sjukdom

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1252768 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andlighet eller sjukdom

ingrid64marie skrev: Tror jag med har nog mer att göra hur sensitiv du är , är född med hög känslighet, och jag tror nog att det var din pappa som visade sig med besök till din mamma, de har nog haft starka band mellan sig.


Ja, med mig som stark gemensam nämnare! Mina problem har starkt präglat deras relation till varandra.

Vars är världen på väg?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252824 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Kunde förstå att så var fallet jocke.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252841 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Andlighet eller sjukdom

Josa skrev: Geta, jag känner igen mig när jag läser om dissociation. Det kan nog vara så.

Nissegossen, det låter arbetsamt och ansvarsfullt att ändra på framtiden så. Kanske kan du be en bön till Gud om att ta hand om situationer du ser?

Jag kan känna igen mig i filmerna du beskriver men jag har aldrig försökt att ändra i det jag ser. Däremot ber jag en bön när jag ser filmer eller får tankar om saker som kan hända, en bön för personen jag ser. Jag är dock inte övertygad om att det verkligen ska hända, men jag vill iallafall uttrycka en positiv önskan inombords.

Jag råkar vara ansvarig i filmen sitter på förarplatsen eller vad det nu är, för situation agerar jag inte direkt är jag död sedan ser jag fortsättningen, det är det svåraste och mer spektakulärt men jag tar till hjälp i vad som kommer att finnas i nästa ögonblick, alltså jag fram ser vad jag behöver Ung köper det och det finns där och då kan jag med nö och näppe klara mig själv och eventuella andra som är med mig. Gud hjälper mig där, det finns där, då går det bra. Man skall ha Tumme med lyckan. Glöm pengar

Man köper tid, samt gör därefter så allt går bra

Nä, har bara spelat tennis med spel det var på 70-talet sedan inget dataspelande men mycket likt, men dataspelen innehåller inte vad som helst i spelet, det är för lite att använda i verkligheten jag frammanar det i tanken

Rättare sagt det finns med i verkligheten när jag ser det i just det ögonblicket

rent önsketänkande

Får bli mer antipsykotika nu, lutar åt vaknatt annars

Tog 16 mg Peratsin onödigt att vänja kroppen vid ännu högre dos quetiapine och tog en alimemazin och en Lergigan, som jag annars numer inte tar alls

Ovanligt nu för tiden att jag behöver ta till sådana åtgärder

Sover jag inte i natt och ingen sömn på dagen har jag troligtvis om jag inte sover nästa natt en psykos i övermorgon, jäkligt natta det beror på ingen Akineton , jag hade behövt den nu är kontinuiteten, balansen rubbad och satt ur spel, får tala om det för dem om jag lever för att tala om det. De vet nog allvaret bakom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252842 av Clean
Svar från Clean i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jocke jag verkligen beklagar. Dog han av hög ålder? Miste min pappa för två år sen. Han dog av prostatacancer. Vilket sägs vara den vanligaste cancerformen i Sverige. 10 000 insjuknar varje år. Är man över 50 år bör man kolla upp det en gång per år som resten av hälsan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252843 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jag hävdar inte att jag är sjuk, det är andligt, men med med medicin, detta för den hjälper mig att sova, det gör att jag förblir vid mina sinnens fulla bruk, annars är det som zenbuddhismen det tillståndet är dödligt och kallas full upplysning, tyvärr, men det troliga är att det inte går så, långt har det inte gått för mig, har ju inga lärjungar som lyssnar det skulle jag ha i så fall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1252846 av Clean
Svar från Clean i ämnet Andlighet eller sjukdom
Mahatma Gandhi sägs när han levde vara upplyst! Sett filmen om hans liv och allt han gjorde i sitt liv. Han stoppade flera krig. Och han såg till att Indien blev självständigt och fritt från britternas kolonalisering. Igenom icke våld. Han måste garanterat varit upplyst. Vad nu än upplyst betyder vilket jag har ingen aning om. När man tittar på ordet upplyst på ordlexikon säger det bara den akademiska definieraringen. Som är baserat på akademisk prestation. Vilket jag tror inte passar in på Mahatma Gandhi upplysthet. Bara en amatörmässig gissning.

Albert Einstein sa nåt i stil typ att det här om Mahatma Gandhi att Mahatma Gandhi var världens största människa som har nånsin levt och gått på jorden.