Andlighet eller sjukdom

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252660 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Ingen bra dag idag. Tror mer på sjukdom igen. Jag har pratat med änglar, andar, Gud och människor inuti flera timmar idag. Varje svar jag får väcker nya frågor, jag kommer ingenstans och alltid tycks jag komma fram till att jag inte är människan egentligen utan bara ska bo som inuti och uppleva det här livet. Efter mår jag inte alls bra.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Josa.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252661 av Geta
Svar från Geta i ämnet Andlighet eller sjukdom
Det handlar nog om dissociation.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252669 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Andlighet eller sjukdom

Inwatto skrev: Du blir friskare, men inte frisk, om du kan slippa bli rädd för det du upplever och att ha andevärlden som en naturlig del av livet. Dock saknar du de filter som 80% har, så man bör acceptera att man har en sjukdom i vårdens ögon.

Jag funderade ett tag på om jag kunde bli ett medium, men märkte att de goda andarna är tysta medan de falska och oansvariga- brer ut sig och tar upp all plats. Då blir ju det man får reda på den vägen dåligt. Man klarar sig bättre utan. Idag har jag en överdjävul som guide och en ärkeängel som motvikt till denne. De är tysta för det mesta.


Jag håller med dig, jag har en ständig dialog med dem och rädsla har jag ingen den finns förövrigt inte i Gud om det nu säger något. Så fort något negativt händer för mig jublar de onda och hånar mig, där gäller det att hålla käft även i budskapet i tanken, annars ja, ännu mer hån.

Det finns i stort sett jämvikt, men jag måste aktivt vara bättre än så i mig själv. Därav ingen meditation för mig, märker de att jag sänker garden blir det tjuvsmällar i tanken klart
hån.

Må säga, jag vill inte men då ibland det händer att jag får se något som jag ser håller på att hända en olycka om ingen styr upp händelsen blir det en olycka, jag kan i filmens fortsättning kanske förhindra olyckan, men jag ser och ibland räddar det jag gör med synsinnet räddar de som håller på att hamna i en olycka. Händer inget inte en notis om det i nyheterna.

Lyckas jag inte kan jag se filmen i mitt inre och starta om, men då går den snabbare men ofta kan jag inte göra något åt det. Till slut måste jag ge upp för då går filmen för fort jag förmår inte göra något åt det. Då står det i media efteråt. Det är absolut inget jag vill.

Att agera skyddsängel är något av det värsta jag upplevt när det går snett, tro mig jag vet.

Den sista gången det är nu många år sedan gjorde ansvarig exakt enligt vad jag själv gjorde och det var så spektakulärt att media över hela världen tog upp det all kredd till ansvarig.

Ja, förstå händelsen händer dagen efter eller kanske en kort tid tills det händer det jag ser är något som nästan är samma och situationen händelsen som sådan är exakt samma, man kan peka på det, det är jämförbart. Jag är inte ansvarig jag hjälper med min tanke i situationen den ansvarige före olyckan, detta då händelsen är ändrad från den stunden in i framtiden om någon förstår, det finns en viss tid att göra något, men sedan är det så att det som händer det händer och jag kan inte få det ogjort, fatta förstå, jag gör så gott jag kan och överlämnar det till Gud att döma eller ändra.

Jag kan inte göra mer, så hjälpe mig Gud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252691 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Geta, jag känner igen mig när jag läser om dissociation. Det kan nog vara så.

Nissegossen, det låter arbetsamt och ansvarsfullt att ändra på framtiden så. Kanske kan du be en bön till Gud om att ta hand om situationer du ser?

Jag kan känna igen mig i filmerna du beskriver men jag har aldrig försökt att ändra i det jag ser. Däremot ber jag en bön när jag ser filmer eller får tankar om saker som kan hända, en bön för personen jag ser. Jag är dock inte övertygad om att det verkligen ska hända, men jag vill iallafall uttrycka en positiv önskan inombords.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Josa.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252731 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
dissociation, gick in och läste om på 1177, så är det inte för mig, upplever alltid känslan starkt, kan nästan ta på den, finns inuti. scrolla upp lite och läste förklaringen på delpersonligtheter, har aldrig haft det förhållningssättet i mig, men har inte problematiken med inre röster, men får jag fråga, min bekant som hade telepati, inre röster, hon hade ett tillfälle dukat upp med kaffekoppar, enligt henne hade hon haft besök, men han som hade besökt henne var död,det vet jag, kan man få det scenariot med inre röster eller är det då kombinerat med synhallucinationer, det är något jag funderat på och nu när jag förstår inre röster tror jag men kan inte veta att det rörde sig om kombinerad hallucination, vill gärna försöka att förstå min sjukdom och hur den kan yttra sig även om jag saknar den hallucinations formen själv.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1252740 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andlighet eller sjukdom
Min mamma såg min döda pappa komma gåendes i sovrummet med sin rullator, hon kände att han var varmt välkommen att besöka henne fler ggr! Det var bara ngn vecka sedan detta hände. I övrigt så är hon nog så mentalt frisk man kan vara i den åldern. Det kan vara en verklig känsla som utspelar sig i sorgens namn.

Hon har då inga delpersonligheter, den känsla du beskriver ingridmarie är nog en helt vanlig fenomen?

Vars är världen på väg?