Andlighet eller sjukdom

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252866 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Klarar många dåliga nätter, började i tonåren, och undan för undan sover du mindre, du kraschar till sist, kroppen tar stryk den med, och detta svarta i dig som går längre och längre ner, ett stort svart hål utan botten, det svarta hålet har funnits med med i hela livet igenom, finns där fortfarande förlåt mitt tjat om Xeplion men den har lindrar det nattsvarta mörkret det har gett det i ljus i mörkrets hål, låter inte mörkret ta över. Brukar kanske gå fort får dig Nissegossen, du kan ha psykos symtom Nissegossen du märker det inte själv, schizofreni sjukdomen är en jävligt smart sjukdom den lurar den smartaste, tar bort din sjukdomsinsikt, den upphör sen släpper festen loss i sjukdomen och partajar hej vilt, du lyder, för sjukdomen ger dig din verklighet, ingen annan ser,hör,kommunicerar den men du gör,det är en så smart sjukdom för den jobbar med dina sinnen och de är högt utvecklade i schizofreni, så var inte för säker Nissegossen,schizofreni lurar den smartaste.

Det ena utesluter inte det andra när det kommer till frågan om medialitet, tror att allt faktiskt blir mycket svårare i så falla för du bär på anlagen att kunna ta in mer och känna mer, känslan blir stark i dig så mår du dåligt då mår du verkligen dåligt till kropp och själ,marken försvinner under dig, då åker ner i hålet,är det psykos symtom upplever du med styrka, den behärskar dig ut från fingertopparna och ner till tårna.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1252880 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andlighet eller sjukdom

Clean skrev: Jocke jag verkligen beklagar. Dog han av hög ålder? Miste min pappa för två år sen. Han dog av prostatacancer. Vilket sägs vara den vanligaste cancerformen i Sverige. 10 000 insjuknar varje år. Är man över 50 år bör man kolla upp det en gång per år som resten av hälsan.


Det var flera faktorer inblandad i hans sjukdomsfall, hög ålder och prostatacancer som hade spridit sig som metastaser.Jag har kollat psa.värdet, den var låg i förhållande till min ålder säger läkaren.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1252890 av Clean
Svar från Clean i ämnet Andlighet eller sjukdom

Jocke skrev:

Clean skrev: Jocke jag verkligen beklagar. Dog han av hög ålder? Miste min pappa för två år sen. Han dog av prostatacancer. Vilket sägs vara den vanligaste cancerformen i Sverige. 10 000 insjuknar varje år. Är man över 50 år bör man kolla upp det en gång per år som resten av hälsan.


Det var flera faktorer inblandad i hans sjukdomsfall, hög ålder och prostatacancer som hade spridit sig som metastaser.Jag har kollat psa.värdet, den var låg i förhållande till min ålder säger läkaren.


Vad är psavärdet? Jo min pappas prostatacancer hade oxå spridit sig! Men man kan gå till en mottagning som man kan få remiss till kommer inte ihåg vad den mottagningen heter men läkare vet det att gentesta sig om man bär genen. Vilket jag kommer testa mej för. Att dricka granatäpplejuice minskar risken att utveckla prostatacancer har man sett vilket var anmärkningsvärt enligt ledande forskare inom området.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252995 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andlighet eller sjukdom
Ja, det är troligtvis ärftligt.

"Blodprovet PSA mäter värdet av ett ämne som kommer från prostatan. Värdet stiger vid olika sjukdomar i prostata. Ett PSA-värde över en viss nivå bör utredas för att ta reda på om orsaken är prostatacancer, eller en godartad prostatasjukdom."

Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Jocke.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253003 av Clean
Svar från Clean i ämnet Andlighet eller sjukdom
Okej jättebra tack då vet jag. Jo det ska kunna spåras om man har fått ärfligheten via ett gentest! Berättade min mamma som läkaren berättade till att vi söner får testa oss om vi bär på detta anlag. Jag har inte så bråttom att göra det då jag är säker än så länge åldersmässigt!
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Clean.
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1253788 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Antingen har jag en psykos eller så har jag massor av andliga upplevelser just nu.

Det är så många inom mig. Det handlar om att befria mig från självet. Det är så mycket jag inte förstår i det.

Jag upplever inte att jag är människan idag. Som att människan ska upplösas till energi. Men att jag finns ändå. Men att jag inte ska se jag och du, inte se att jag finns som någonting särskilt. Att vi alla är en. Det pratas om egot, jaget, självet, själen och Gud inom mig. Som olika delar i människor.

Jag har större delen av dagen bara följt med i det som sker. Dansat, stretchat, promenerat med någon annan som styr kroppen. Själv upplever jag och ser på som en observatör. Det är vilsamt att vila så. Dansen och stretchen känns gudomlig när jag bara följer med kroppen som rör sig själv.

Ibland ger allt detta en underbar känsla, ibland tar tröttheten över, deppigheten och overkligheten.