Andlighet eller sjukdom

Mer
3 år 11 månader sedan #1249707 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jo, men visst finns det en andlig värld också, men man får se upp med att den egna hjärnan vill bidra med svar. Det kallas för delpersonligheter man har. En ande kan ta över en sådan delpersonlighet och då får man budskap från andevärlden. Men, det kan vara svårt att upptäcka om delpersonligheten talar direkt eller är övertagen (en ande kanaliserat den). Därför är det lite osäkert det man får reda på den vägen.

Prata inte med hat i munnen!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249734 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Vad menas med delpersonlighet, har inte hört talas om det, vet inte vad det är.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1249739 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andlighet eller sjukdom
är det detet, jaget och överjaget Inwatto syftar på? Alltså från psykoanalysen?

Vars är världen på väg?
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249743 av Josa
Svar från Josa i ämnet Andlighet eller sjukdom
Jag kan förstå vad du menar tror jag Inwatto, jag har upplevelser av människor inuti. Som jag fast inte jag ändå, med olika namn och personlighet. De slutade dock vara som människor när de hade förklarat för mig att de inte har något själv. Då blev de som änglar inuti istället, som väsen. De är där pågrund av att jag såg minnen som människor inuti säger de själva. Förstår inte själv vad det betyder.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249756 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Andlighet eller sjukdom
Kan inte sätta mig in i det riktigt, det är inte så för mig, kan ha lite likhet med min andra psykos men den grundade sig på en bild jag hade som kom från en tanke och det är nog inte riktigt detsamma skulle jag tro.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249762 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Andlighet eller sjukdom
Josa har fattat vad jag menar med delpersonligheter.

Jag tror hjärnan utvecklas från man är liten till vuxen genom att ha olika roller i hjärnan som man skapar efter de människor man träffar. Normalt sett är man inte medveten om dom, men vid schizofreni kan de komma fram som människor inuti, eller som röster.

Min erfarenhet är att de finns kvar hela tiden medan andliga kontakter kommer och går (om man har såna). Det där med att de inte har ett själv, får jag fundera över - det låter bra.

Prata inte med hat i munnen!