Rikedom?

Mer
3 år 7 månader sedan #1283043 av krokus
Svar från krokus i ämnet Rikedom?
Geta,
Japp! Shit happens! :)
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 7 månader sedan #1283050 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Rikedom?
Det är precis så. De med bidrag "glömmer" lätt att de har halv hyra och halv matkostnad och att de egentligen har bostadstillägg fast det inte ingår i själva pensionen. Ingen har bara 10.000 kr sammanlagt.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283065 av memphis
Svar från memphis i ämnet Rikedom?
Jag stör mig inte alls längre över att vissa är rika som troll, särskilt inte om de jobbat hårt för det. Men jag tycker att det borde finnas en gräns för hur mycket rikedom som får ansamlas hos en person. Tänker främst på Amazon chefen och Facebooks ägare. Jag menar, det finns nån sorts gräns när det bara blir absurt, och pengarna gör större nytta någon annan stans.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283125 av krokus
Svar från krokus i ämnet Rikedom?
Cosmos,

Jag får 0kr i bostadstillägg pga min sambo har för hög lön, enligt Försäkringskassan. Hade han tjänat mindre hade jag fått halvt bostadstillägg, men som mest 2610kr.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1283128 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Rikedom?
Det är helt sinnessjukt. Dom gör allting för att man ska ha så lite pengar som möjligt. En gång fick en kvinna som hade varit död i 6 månader att hon nekas ersättning av Försäkringskassan! Absurt!
Mer
3 år 7 månader sedan #1283213 av wasp
Svar från wasp i ämnet Rikedom?
Är inte särskilt rik på pengar, men upplevelser och minnen. Nej, retar mig inte på rik överklass! Med min barndom och uppväxt så hade jag det mycket bättre materiellt sett än idag, fast många säger att jag är en gammal 'överklassare' som blivit utan pengar! Stämmer inte riktigt det, men snarare övre medelklass. Är ju uppvuxen på 'gräddhyllan', dvs Norrlandet här i stan. Många år sedan nu!