Rikedom?

Mer
3 år 7 månader sedan #1283233 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?
Svårare för en rik man att komma in i himmelriket än en kamel att komma igenom ett nålsöga Bibeln

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1283240 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rikedom?
Tycker det är osmakligt att en del är så rika medans andra får samla smulor från de rikas bord.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283241 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?
Girighet är rätt ord i detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283244 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rikedom?
Karin tjänar på 2 månader det jag tjänar på ett helt år. Vissa människor är inte mer värda än andra och förtjänar snuskiga pengar.

En del - som vi, har ingen möjlighet att bli rik. Medans andra täljer guld. Utan att det är särskilt stor skillnad på människorna.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283250 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?
De har funnit ett sätt att bli rika alla är inte funtade så. Sedan har det gjorts undersökningar där en högre inkomst ger mer lycka i levet men det har en gräns i antalet pengar då mer pengar inte ger mer lycka i livet då kan det bli för mycket pengar det ger då inte mer lycka, snarare mindre lycka. Så Amandara det finns en gräns för dig, men mer lycka skulle det bli för dig om du får mer pengar, men som sagt det finns en gräns för hur mycket mer pengar som ger mer lycka i ditt liv. I gårdagens expressen stod det om en miljardär att han var pank, han var gammal och skänkte bort tvåsiffriga miljarder han ville dö pank.

Jag var tvungen sätta på datorn då jag kom på ett gammalt talesätt, man kan inte köpa lycka för pengar, men mer pengar kan göra dig lyckligare men det är en falsk känsla, allt faller tillbaka till, du kan inte köpa lycka för pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283277 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Rikedom?
Det handlar inte om att vara girig, bli rik eller reta sig. Gud nej jag vill inte va rik. Och tror dom flesta härinne håller med om att hade man 2-3000 kr extra i månaden i sjukersättning så skulle man bli överlycklig. Och klara sig! Jag är inte avundsjuk utan realistisk.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Pimed.