Rikedom?

Mer
3 år 7 månader sedan #1283306 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rikedom?
En fördel med att vara fattig är att har man missbruk, så blir missbruket lindrigare. Fattigdom kan göra att man inte super i hjäl sig. Men missbruk gör en fattigare, sjukare och farligare. Man får mer tvångsvård också.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283313 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rikedom?
Jag tycker det är ett hån mot fattiga att säga att pengar inte ger lycka. Pengar underlättar livet multum. Särskilt för folk som har LITE pengar. En bil, en resa, ha råd med barn och hund. För att inte tala om dejtingmarknaden - fattig inte intressant.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1283314 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Rikedom?
Fast Admin1 dom flesta missbrukare får det utskrivet. Narkotikaklassade mediciner. Det är inte många som är såna narkomaner du syftar på. Sedan är det extremt få som lever som rockstjärnor. Dessutom tar jag inte droger längre. Eller skaffar pengar som den lilla skurk som jag var. Det är historia.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283316 av memphis
Svar från memphis i ämnet Rikedom?
Det är en stor nackdel med drogbruk att det kostar så pass mycket som det gör. Om man missbrukar på riktigt så går det ut över livets andra sidor, t ex matkontot. Det kan bli svårt att betala sina räkningar osv.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283325 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rikedom?
Jag kommer inte från någon rik familj. Har inte bott på gräddhyllan men har aldrig varit utfattig. Mat och husrum har alltid funnits. Klassmässigt har jag inte heller gjort någon större resa.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283370 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Rikedom?

Amandara skrev: Jag tycker det är ett hån mot fattiga att säga att pengar inte ger lycka. Pengar underlättar livet multum. Särskilt för folk som har LITE pengar. En bil, en resa, ha råd med barn och hund. För att inte tala om dejtingmarknaden - fattig inte intressant.


Fast kan nån älska en som utblottad och psykisk sjuk vet man det är äkta kärlek. Ytlighet fyfan. Det viktiga är personligheten inte massa slängda idioter i äran av ytlighet som bryr sig om pengar, vilket jobb eller utbildning man har, status och hur man ser ut.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Pimed.