Rikedom?

Mer
3 år 7 månader sedan #1283393 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rikedom?
"Jag är baske mig ingen fifflare"- beryktat uttalande av Mona Sahlin.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1283394 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Rikedom?
Dessutom att jag sålde pengar för sex var ett jobb. För jag skulle ha råd med heroinet! Och det var inga älskare utan monster som betalade för att få förnedra mej. Torskar är torskar och ingenting och ingen jävla affärsuppgörelse i nån romantisk fantasi
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283395 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?

Stoneage skrev: Jag har aldrig känt mig fattig, trots att jag varit utan ägodelar i flera år.
Har heller aldrig känt mig ensam.

Har aldrig känt någon som är rik på pengar så jag har ingen erfarenhet, tror dock
dom är som alla andra om man skulle lära känna någon.



Ett gott hjärta försätter berg, jag tror du har ett gott hjärta av vad jag sett på viska vad du skrivit!

Du har Jesus med dig vart du går. Dock en sak sluta röka, ta snus istället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283396 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Rikedom?
Kan jag tänka mig Pimed. Håll dig borta från den typen av folk.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283404 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rikedom?

krokus skrev: Pimed,
Har du lägsta sjukersättningen? Eller jobbade du innan du blev beviljad sjukersättning? Jag har lägsta, runt 10 000 före skatt. Vet inte hur det är meningen att man ska kunna leva på det? Överleva går iaf.

Hur mycket har du efter skatt? Socialstyrelsen har gjort en ekonomisk utvärdering och de med sjukersättning har efter bidrag 15 % mindre än man jobbat. Det som utjämnar är bidragen t.ex bostadstillägg kan ge 97 % av hyran vid lägsta sjukersättning. I vissa fall kan man få kommunalt bostadstillägg och också handikappersättning.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283405 av wasp
Svar från wasp i ämnet Rikedom?
Ska förtydliga mig. Skrev att jag växte upp på 'gräddhyllan', det är sant, men rika har min familj aldrig varit. Fanns pengar till att hålla allting igång, med hus och bil t ex. Huset var på den tiden nyrenoverat sedan 6 år när mina föräldrar sålde det. Längesedan nu och på den tiden i början av 1980 talet var priserna annorlunda än idag!
En struntsumma om man jämför, det kom sig så antingen för att jag spårat ur den sommaren, eller att mina föräldrar blivit lite för gamla att underhålla allt hela tiden.
Sålt är sålt och jag vet vilka som äger det idag, de är facebook friends men några av mina vänner på fb. Själv har jag det drägligt med en hyfsad bostad idag, får pengar var månad och har en skaplig buffert sparad.