Rikedom?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 7 månader sedan #1283512 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Rikedom?
Jag har erfarenhet av att ha både mycket pengar och inga alls. När min mor dog 2008 fick jag ett rätt hyfsat arv. Så jag använde dem till både onyttigt och nyttigt. En stor del gick till USA-resan men också nytt kök med nya vitvaror. Köpte även en tvättmaskin. Även vardagsrummet fick ett lyft genom min svindyra jättestora soffa helt i skinn. Men jag tycker jag gjorde av med mina pengar på ett ansvarsfullt sätt ändå. Varför ligga och hålla på pengarna? Nej, låt dem rulla, det finns många hål att stoppa i.

Jag växte upp i en arbetarfamilj där resurserna var små. Min pappa gjorde iofs en typ av klassresa genom att plugga till ekonom. Men det betalade sig inte särskilt mycket. Han fick sparken som redovisningsman och blev arbetslös tills han fick ett lönebidragsjobb på en skola. Det var hårda tider.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283528 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?
För mig från övre medelklass till sjukskriven förtidspension längst ned på skalan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1283531 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rikedom?
Jag kommer från "inavlade" bönder så mitt fall har inte blivit så märkbart.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283532 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?
En svåger död pensionär kontorschef på ett större företag en annan svåger teknikföretag säljchef Baltikum

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283559 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rikedom?
Du har kapitalstark släkt Nissegossen. Har de hjälpt dig ekonomiskt?
Mer
3 år 7 månader sedan #1283564 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rikedom?

Admin1 skrev: Du har kapitalstark släkt Nissegossen. Har de hjälpt dig ekonomiskt?


Vad säga någon, men kapitalistisk släkt som sagt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum