Eva, den andra kvinnan på jorden...

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1285162 av Nissegossen
sv.wikipedia.org/wiki/Piktur

Ang Jesus grav så var stenen borta några Änglar i skinande dräkter sade varför letar ni efter den levande bland de döda?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285163 av Skellington
Exakt Nissegossen
Mer
3 år 7 månader sedan #1285165 av Nissegossen
Mycket tyder på ett snarligt jorden finns i vår närhet kanske i en annan dimension än våran och kanske ganska obehindrat kan passera mellan dimensionerna men var inte rädda de menar väl. Men var vaksamma det finns dessvärre en ondskans makt också det kan vara tusentals år längre i utveckling än vi har kommit, det tyder på det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1285179 av Zoidar

Skellington skrev: Leta upp den Zoidar.


Berättelsen om Lilith som Adams första hustru tycks ha uppkommit någon gång 600 e.kr.

"Lilith (/ˈlɪlɪθ/; Hebrew: לִילִית‎ Lîlîṯ) is a figure in Jewish mythology, developed earliest in the Babylonian Talmud (3rd to 5th century AD). From c. AD 700–1000 onwards Lilith appears as Adam's first wife, created at the same time (Rosh Hashanah) and from the same clay as Adam—compare Genesis 1:27"
en.m.wikipedia.org/wiki/Lilith

"Ben Siras alfabet, cirka 600 e.Kr.
I den medeltida texten Ben Siras alfabet, uppfattas Lilit som Adams första hustru. Enligt denna tradition skapades hon av Jahve långt före Eva som en helt självständig varelse. Eftersom Gud skapat henne av jord, precis som Adam, menade hon att hon var jämlik honom och när han ville ha samlag med henne vägrade hon att ligga underst och därmed underordna sig honom. Självrådig svek hon snart Adams önskan och uttalade Guds namn (vilket är tabu inom judendomen), och flög iväg.[2]"
sv.m.wikipedia.org/wiki/Lilit

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1285190 av Nissegossen
Mitt svar om Guds namn är borta. I gamla testamentet ansågs det som att Guds namn är så höghelig så ingen fick säga det Men Gud säger att jag är den jag är eller fotnoten Jag är den såsom den jag är

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1285197 av Cosmos
Jag har tidigare anmärkt på dessa eviga och stora bildsviter som man bara passerar. Det är värre med youtubefilmerna eftersom dessa tar upp stor plats i systemet och registreras av webbhotellet. Orkar aldrig titta på dessa filmsnuttar och om fler är som jag är det ju rätt dumt att lägga ut dem.