Förlåtelse

Mer
3 år 5 månader sedan #1299995 av wasp
Svar från wasp i ämnet Förlåtelse
Från en stad 10 mil norrut efter E4 från Uppsala. Gävle.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300035 av krokus
Svar från krokus i ämnet Förlåtelse
Cosmos,
Nisse brukar annars säga att hans intellekt är fullt tillräcklig (eller något i den stilen, minns inte exakta ordvalet). Jag har i så fall missat att han brukar skryta om sin intelligens.

Angående soprummet och dess skatter, jag har träffat Nisse och kan därmed intyga att han visst hittar saker i soprummet. Sedan innebär det inte att allt han hittar är fungerande... Jag tror nog att Nisse skulle ha blivit en bra elektriker (eller liknande) om han var ung idag, han gillar ju att skruva isär saker.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300040 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Förlåtelse
Jo, han har skrutit om sin intelligens genom att rapportera om olika tester han gjort där han alltid kammat hem högsta poäng. Att skruva isär saker är inte detsamma som att laga det.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300041 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förlåtelse
Nissegossen skruvar isär varje dator som han skaffar. Sedan lyckas han inte att få dem att fungera igen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300042 av krokus
Svar från krokus i ämnet Förlåtelse
Cosmos,
Menar du tester från lumpen? Det var i så fall innan han blev sjuk.

Ok, du har rätt i att skruva isär och ihop inte är samma sak. För att bli elektriker krävs först utbildning! :)
Mer
3 år 5 månader sedan #1300043 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förlåtelse
Ja, han har skrutit om sin intelligens. Vid mönstringen görs intelligenstest senare får man prata med en psykolog. Så här beskrev Nissegossen det. Psykologen tittade i hans papper och frågade: Vill du veta din IQ? Nissegossen såg att hon sjöd av iver att berätta det (geniklass alltså), men Nissegossen svarade: Jag vill inte veta. Men när jag mönstrade fick ingen veta sin IQ och inte MsTibbs hade hört talas om det när hon mönstrade långt senare.