Förlåtelse

Mer
3 år 5 månader sedan #1300085 av krokus
Svar från krokus i ämnet Förlåtelse
Får en känsla av att det är fler än enbart Nisse som skryter om sin tid i lumpen. En barndomsvän gjorde lumpen som musiksoldat.

Jag är glad över att jag inte ens mönstrade, hade inte klarat av lumpen, varken psykiskt eller fysiskt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300086 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förlåtelse
En släkting var trumslagare i armén på 1700-talet.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300087 av wasp
Svar från wasp i ämnet Förlåtelse
Vem har släktforskat?? Du, eller??
Mer
3 år 5 månader sedan #1300090 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förlåtelse
Min mamma släktforskade medan hon levde. Jag tycker att det är jobbigt att läsa gammal skrift. Har ändå varit inne på släktforskningsavdelningen på biblioteket och kollat lite på förfäder. De har flera datorer som man kan få använda för att forska gratis i kyrkoböcker.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300095 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Förlåtelse

krokus skrev: Får en känsla av att det är fler än enbart Nisse som skryter om sin tid i lumpen. En barndomsvän gjorde lumpen som musiksoldat.

Jag är glad över att jag inte ens mönstrade, hade inte klarat av lumpen, varken psykiskt eller fysiskt.

Nej som sagt jag knarkade istället tack och lov.

Geta skrev: Min mamma släktforskade medan hon levde. Jag tycker att det är jobbigt att läsa gammal skrift. Har ändå varit inne på släktforskningsavdelningen på biblioteket och kollat lite på förfäder. De har flera datorer som man kan få använda för att forska gratis i kyrkoböcker.

Hade du släktforskat nej precis det?! Du hade släktforskat helt annat.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300096 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Förlåtelse
Det är väl för att lumpen är den plats i världen där jag tributs bäst hittills!