Sysselsättning?

Mer
18 år 9 månader sedan #19952 av flisan
Sysselsättning? skapades av flisan
Hej!
Jag undrar vad ni här på Viska har för sysselsättning, eller hur ni får dagarna att gå. Om ni studerar, arbetar, arbetstränar, går kurser eller besöker ngn träffpunkt eller annat.

Själv studerade jag när jag blev sjuk det är ca sju år sedan. Sedan dess har jag studerat lite, gått lite kurser i målning, keramik mm. Och arbetstränat ett år på ett café.
Sedan i höstas när jag blev riktigt dålig går jag på en dagavdelning på sjukhuset.
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19953 av Erase
Svar från Erase i ämnet Sysselsättning
Jag går på en arbetstränings verkstad en bit bort härifrån,jag har även jobbat på bondgårdar och på ett grossistföretag + olika praktikplatser.
Jag trivs verklingen på min verkstad,-roliga arbetskompisar som har psykiska besvär o.s.v.
Jag funderar på att senare kanske börja på en folkhögskola/komvux.
Vilket är bäst - folkhögskola eller komvux?
Mer
18 år 9 månader sedan #19965 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Sysselsättning?
Själv arbetstränar jag. Mitt största problem är nog passivitet så jag får inte mycket gjort.

Erase
Det beror nog på vad Du ska plugga.
Folkhögskola finns på färre platser och har nog mindre möjligheter till deltidsstudier. Å andra sidan tror jag där är bättre stämning på en folkhögskola och en del har häftiga kurser.
Fråga gärna mer.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19969 av vnv
Svar från vnv i ämnet Sysselsättning?
Folkhögskola!
Man lär för livet och inte för skolan...
/vnv
Mer
18 år 9 månader sedan #19972 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Sysselsättning?
Fram tills i våras gick jag en kurs på folkhögskolan, där vi skulle starta hunddagis, men kände att jag inte trivdes, så jag hoppade av. Nu till hösten ska jag läsa en allmän, anpassad kurs på folkhögskolan. :)
Mer
18 år 9 månader sedan #19975 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sysselsättning?
Nar man har den här diagnosen måste man
ha rätt att sjukskriva sig trots att man har en
viss procent arbetsförmåga.
Lycka till med att hitta arbete igen.
Så illa bör det väl inte vara så livslusten
försvinner vid tillfällig arbetslöshet.
Men det kan vara svårt att sysselsätta sig
särskilt på sommaren.