Sysselsättning?

Mer
18 år 9 månader sedan #20339 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning?
A,

Du kanske har vissa kognitiva problem, eftersom du har svårt att ta dig för saker. Man har börjat med kognitiv rehabilitering och det verkar förbättra den kognitiva förmågan hos många. Jag vet inte om man hunnit börja med detta i Sverige ännu. Det pågår också försök med en massa nya läkemedel mot kognitiva brister vid schizofreni och resultaten borde bli klara inom en 5 års period. Det händer ganska mycket nytt på det kognitiva området och det kan nog inträffa förbättringar här tror jag.
Mer
18 år 9 månader sedan #20375 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sysselsättning?
Hej PSR! Har du undersökt möjligheten att få personligt ombud? De har hjälpt mig mycket.

De kan förklara för dig vad du och motparten menar i kontakter med myndigheter, läkare och annat. Dessutom får du ju med dig ett vittne till vad som sagts och utlovats, du står då aldrig ensam.

Det är helt gratis ocgh till för oss med psykiatrisk diagnos.

Ha en bra dag. Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #21265 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sysselsättning?
Jag har börjat arbeta på halvtid... det känns bra att vara sysselsatt igen...
Mer
18 år 8 månader sedan #21318 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning?
Hur bar du dig åt för att ordna personligt ombud? Hoppas det lyckas med både sysselsättning och försörjning. Du verkar olycksdrabbad för de flesta har nog inte försörjningsproblem här så ofta.
Mer
18 år 8 månader sedan #21365 av flisan
Svar från flisan i ämnet Sysselsättning?
Efter valet kommer alla att få det betydligt sämre. Dom vill sänka A-kassan till 5000:- mån netto för arbetslösa. Tänk, hur mycket kommer de att sänka för deom med psykiska problem. Den gruppen ligger verkligen illa till.
Men staten måste spara så varför ska dom som bara är lite tokiga komma undan ?
  • Jens
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21379 av Jens
Svar från Jens i ämnet Sysselsättning?
Det där är det borgerliga valet, men det är riktigt att det är så dom vill ha det.