Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

Mer
12 år 4 veckor sedan #472977 av Nissegossen
Jag jobbade inom transporten på Vasa sjukhus några veckor i Göteborg, det gamla bracka som det benämndes, se länk; sv.wikipedia.org/wiki/Bracka Det var alltså sista anhalten i livet och folk skydde Vasa sjukhus. Jag jobbade där bara kort tid pga arbetets natur, det var bara infekterad tvätt mat åt de gamla samt att rätts medicin låg där. Vi spelade 25 öres poker på rasterna och det pratades om att det skulle transporteras tre hjärnor till Sahlgrenska den dagen.

Kort sagt jag fick se det mesta om vården i livets slutskede och det var ingen som brydde sig, jag stod inte ut!

Dock fanns det långliggare, det fanns på det som kallades för medicin II de som bott på sjukhuset i 20 år!

Fy fan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #472979 av Poppy
Jag såg iaf ingen tragik under min första dag på nya jobbet... Vi hade en dam som blev dålig och fick åka in till sjukhus, men övriga var på gott humör och verkade ha det rätt bra. :D
Mer
12 år 4 veckor sedan #472984 av Nissegossen
När jag jobbade på Vasa sjukhus, skrev vi 1970....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #472985 av Geta
Var det sant att vaktmästare på sjukhus delvis utförde obduktioner på sjukhus? Det är kanske så idag också.....
Mer
12 år 4 veckor sedan #472986 av Isa-Alise
Det är väl patologens roll... inte vaktmästarens...
Mer
12 år 4 veckor sedan #472988 av Geta
Vaktmästarna gjorde de jobbiga momenten.