Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

Mer
12 år 4 veckor sedan #473025 av Isa-Alise
Smärtlindring finns idag. Min egen far dog i cancer år 2000 och fick morfin på slutet. Han hade metastaser i skellettet som var plågsamma, men fick god smärtlindring. Familjen var hos honom dagarna innan han dog. Han somnade in hemma, men hade sjukvårdspersonal som besökte flera gånger per dygn.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 4 veckor sedan #473026 av Jocke
Ja, idag skulle jag vara direkt olämplig för vårdyrket. För väldigt många skulle skylla på mig, om ngt gick snett. Jag minns när jag en gång, kom från lunchen på sjukhuset, så visade sorgsna anhöriga sin emotionella tacksamhet mot oss som var helt oförberedda på detta. Det däckade mig den dagen, det vart liksom "to much"! Sedan är det heller inge kul att se liggsår.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 4 veckor sedan #473027 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473028 av Geta
Liggsår eller trycksår kan uppkomma fort.
Mer
12 år 4 veckor sedan #473029 av Fantasio
Jag är glad att min mormor dog när hon gjorde. Hon var nästan blind och döv, men hade orken att sitta på en stol och var klar i skallen till slutet. Vilken kontrast till livet som bonde, där hon och hennes man slet i årtionden. Jag besökte henne ett par gånger (hon var på annan ort) och det var verkligen deprimerande. Hon har det bra nu och är återförenad med bland annat morfar.
Mer
12 år 4 veckor sedan #473031 av Geta
Liksom Jocke har jag tystnadsplikt men när jag jobbade inom långvården och åkte hiss med en patient brukade hon alltid säga
"vad bra man har det idag-förr fick man bära både ved och vatten."