Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

Mer
12 år 4 veckor sedan #473017 av Isa-Alise
Se bara vilket pådrag det blev kring läkaren på Astrid Lindgrens barnsjukhus som misstänktes för att ha gett en överdos till ett döende barn:

www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=11610
Mer
12 år 4 veckor sedan #473020 av Geta
Jag tror inte att man uppehåller livet på patienter genom att plåga dem men anhöriga är många gånger ovilliga att släppa taget.
Anhöriga kan anmäla personalen om inte det yttersta sätts in i livets slutskede. Det riktas mycket aggresivitet mot personal av anhöriga när de inte kan acceptera döden.
Mer
12 år 4 veckor sedan #473021 av Nissegossen
Jag vet det och vilken patient i livets slutskede har då inte "ont"? Du får ta den diskussionen med någon annan Isa-Alise!

Ansvarsfrågor hänvisar jag bara till patientansvarig läkare.
Samt de direktiv de har, vilket är bestämt utav de yttersta ansvariga och du får själv söka i lagboken och annorstädes för direktiven som gäller patienter i livets slutskede!

Besök gärna ett Hospis! Det har jag gjort flera ggr när min granne låg på ett!

Han fick humanitär vård och det var ingen tvekan om diagnosen det var cancer i hela kroppen, hjärnan, lungorna och halsen och de tog inte ens reda på huvudcancern utan direkt från sjukhuset transporterades han till ett hospis på Lillhagens sjukhus och där avled han en vecka senare, utan smärtor!

RIP. Tore!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473022 av Nissegossen
Som tillägg vill jag säga att han var över 80 år gammal.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 4 veckor sedan #473023 av Jocke
Jo Isa, aktiv dödshjälp, är absolut verboten! Man får heller inte visa öppet för patienten, att man tycker synd om denne! Att bara spela med, så länge livsgnistan ändå finns där. Men idag, så skulle det vara totalt omöjligt för mig, att jobba praktiskt med dessa. Egentligen, kanske jag heller inte borde vara involverad inom psykiatrin, eftersom jag i vissa lägen känner mig utnyttjad av några som tror de har hittat nyckeln till mitt känsloliv. Men jag känner att dem går miste om mitt vänskap, eftersom deras skadeglädje bara är av temporär natur. Men jag vet inte, har ett starkt behov av en fungerande social struktur trotts allt.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 4 veckor sedan #473024 av Geta
Anhöriga kan anmäla personalen när både 80-åringar och 90-åringar dör. All behandling som finns sätts nog inte in alltid men om det kan kallas aktiv dödshjälp det vet jag inte.