Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 4 veckor sedan #473000 av Jocke
Ja, vi har ju tystnadsplikt, även om det var länge sedan man hade hand om dem. Men vi hade några fall, som jag direkt kanske önskade att de fick dö. Men så får man absolut inte tänka, utan man får ge dem det liv, dem klarar att hantera. Men man måste vara riktigt flexibel, och avlasta när det blir trång så att säga. Men jag tycker om de gamla, psykiatri tycker jag är ett lite väl ego-centrerat avdelning. Fy, för att man måste passa sig för de som verkligen suger! Men över huvudtaget, tycker jag att lönen ska upp betydligt mer. Då blir vi tvungen att ta från industrin och miljardärerna. Men då kommer argumentet, att det är dessa branscher som håller sverige flytande. Men vad sägs om saab-affären och det medicinska företaget i södertälje? Men välfärden är viktigast. Det håller dem på och glömmer bort i Grekland och Spanien.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 4 veckor sedan #473008 av Nissegossen
Vakten på Vasa sjukhus hette Herr Nyckel och han rökte piptobaken Kalmar Nyckel....

Jag räknade mig aldrig som vaktmästare, utan det var transporten som gällde. Det var ut med skitig tvätt in med mat och dylikt...

Men jag var ny och oerfaren och besparades från mycket, men fick nog efter bara en kort tid...

Det var outhärdligt det som var.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473009 av Nissegossen
När det skulle vara fest för läkare och sjuksköterskor rekvirerade läkarna, juice ifrån maten, stora konservburkar på flera liter, samt apotekssprit ifrån Apoteket, som på den tiden var odenaturererad 96% apotekssprit.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473010 av Nissegossen
:lol: Det behövdes på det djävla stället....
Men, jag fick aldrig smaka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473014 av Nissegossen
Du jocke, en gammal människa som är på randen av döden ändå, vill jag bara säga, hjälp dem att att ta klivet över! Låt dem inte ligga och plågas på långvården i flera mån ( så var det på den tiden) när det går bra på högst en vecka! Jag menar det och så går det till nu för tiden.

Det är aldrig den behandlande personalen som bär ansvaret, utan det är patientansvarig läkare.

Må ingen skugga falla på dem för det! De förkortar bara, något som annars kan vara ett grymt lidande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473016 av Isa-Alise
Aktiv dödshjälp är förbjudit i Sverige och straffas med fängelse!