Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207919 av IngeF

Fantasio skrev: Jag lägger en hel del pengar på snacks och läsk. Köper även folköl, men ett sexpack ligger på kanske 26 kronor. Inte så dyrt. Men många bäckar små gör en stor flod. Fast man vill ju unna sig något ibland. Många bäckar små gör en stor å. :)

26 kroner er vel hva den billigste halvliteren øl koster i Norge, men den er dog 4.7 %. Må innrømme at jeg kjøpte mest folkøl mens jeg bodde i Sverige. Det er smidigst å handle når man er på butikken likevel.

Geta skrev: Har slutat med pasta. Har gått över till potatis. Tror att den har fler näringsämnen.

For noen år siden var det en norsk student som levde kun på nudler. Han fikk skjørbuk og havnet på sykehus. Pasta er billig og energirikt, men man må tilbehør til det.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207939 av Geta
Potatis innehåller C-vitamin. Det gör inte pasta.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207956 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
kanske därför jag alltid varit förtjust i citronpeppar på bröd. gärna ost också men funkar utan.

pepparmix också!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207975 av memphis
Ett spartips är att slå ihop jukklappar till personer som lever tillsammans. I stället för att köpa en grej till varje person köper man en grej och skriver till Mats och Katrin (te x).
Mer
4 år 4 månader sedan #1207976 av Geta
Gör som min syster- avskaffa julklapparna.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1207977 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
jag har inte heller köpt några julklappar.

vägrade julfirandet också då de tydligen tycker att det är viktigare med den förbannade Jultomten än att jag besöker dem