Vad skulle ni ha gjort om ni var miljardärer?

Mer
5 år 7 månader sedan #1090970 av Amandara
Hundpensionat för övergivna hundar, ta hand om cirkusdjur och andra plågade djur som lever i bur, ha grisar som får leka och busa som de vill dito kossor och jag skulle aldrig äta upp dem. Haven stor gård med massor av åkermarkvförxdessa djur....gäss, katter, vilda hästar, växthus med massa tomater, chilifrukter, gurkor mm vad man nu kan ha i växthus. Massa tulpaner, kastanjeträd, syrener, hallon, jordgubbar blåbär...skulle skållhett paradis helt enkelt. Vallhundarna skulle ha en förhörd och getter och jag skulle ha en målaratelje, skulpturatelje, keramikugn, grafikatelje....bra datorer att dra ut bilder med och fotoutrustning...gym, 25 meterspool, gästhus...hus med torn och tinnar och ärggrönt tak....en cool elbil, olika mountainbikecyklar för downhill och cross County, landsvägscyklar, massor med gympaskor och skinnjackor tom ett par skinnbyxor.
Jag skulle skänka massa pengar till min familj ochcstartacskola i Nepal. Skulle arbeta för att prostituerade barn fick gå i skola och ha bra jobb. Skulle bestiga berg och klättra. Simma och springa. Skulle ha en läkande trädgård bohemisk med massa coola växter. Utbrända, sjuka och handikappade skulle få vara där och läka. Jag skulle skänka pengar till forskning på hjärnan och vikten av fysisk aktivitet. Skulle ha idrottsskolorcför barn.
Skulle bli utbränd mega....
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091239 av Utomjordingen

Geta skrev: Min ekonomi räcker till det jag behöver. Har inget intresse av att byta gardiner.


Byter du inte ens till julgardiner? När bytte du gardiner sist gång om man får fråga? Majoriteten av befolkningen byter gardiner flera gånger per år så du är unik som kvinna - fast är man psykisk sjuk så är man väl, psykisk sjuka tillhör ju minoriteten. Fast alla psykisk sjuka är inte som du utan det finns psykisk sjuka som vill försöka leva som dom friska.

Politiker och arbetare tänker så att gamla och sjuka människor inte behöver nåt. Du har anpassat dig efter det att gamla och sjuka ska ingenting ha antar jag. Men så tänker/vill inte majoriteten av befolkningen ha - de flesta vill ha nåt annars hade de flesta inte slavat för sin lön. Alla psykisk sjuka är inte som du utan de vill kunna jobba fast dom inte kan på grund av sina psykiska symptom.

Sen det här med prylar - det är bevisat att kvinnor och gamla människor inte har lika stort intresse för prylar som unga män har. Ni som är gamla och är en kvinna så är det inte så konstigt om Ni inte vill ha prylar. Ni tillhör en annan fas i livet (ni är i en annan kategori) än dom flesta unga männen som är prylgalna. Sen finns det en del gamla människor/främst män som fortfarande har intresse för prylar även om man är psykisk sjuk. Sen är jag inte mer prylgalen än vad de flesta andra män är.

En sak till som är bevisat! Kvinnor är mer för att resa än männen.

Och sak till som är bevisat! Kvinnor har större behov av sömn än männen.

Och ännu en sak till som är bevisat! Män är dubbelt så rädda än vad kvinnor är.

I normala fall är det så... men sen kan man vara psykisk sjuk och så, att man är annorlunda.

300
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091255 av Geta
Nej, jag har varken jul eller påskgardiner. Det är onödigt att balansera på stegar för att byta gardiner. Nu när fönsterputsare var här var jag tvungen att ta ner alla gardiner. Det går ingen nöd på mig trots att jag inte har julgardiner.

Mer
5 år 7 månader sedan #1091257 av Miika
Jag byter inte heller gardiner
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091259 av Utomjordingen
Och jag går inte till någon frisör för att klippa mitt hår utan det brukar min kvinna göra!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091260 av memphis
Jag har en uppsjö med gardiner! Skulle kunna skicka en bunt! Jag älskar gardiner och har gardiner även där det inte är fönster. Som draperier. Som väggbonad. Älskar gardiner :)
Last edit: 5 år 7 månader sedan by memphis.