Några mer som inte lyckades med utbildning?

Mer
7 år 2 veckor sedan #923571 av IngeF

MsTibbs skrev: Jag fixade inte läsa tyska på universitetet. De andra talade redan flytande, mot min rostiga skoltyska.

Jeg skulle ønske min tysk var bedre, bare for å lese Oswald Spenglers Der Untergang des Abendlandes.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923574 av Melun
Jag gick tre år på fyraårig teknisk och tänkte fortsätta på högskola, men det sket sig. Lyckades inte ens gå ett år på högskolan. Sjukdomen tog mig. Jag blev sjukpensionär med höga studieskulder. Efter det ville jag inte jobba mer, när jag hela tiden misslyckades. Jag fick ett telefonsamtal från en man som försökte få mig att försöka söka som tekniker eftersom det var så stor brist på såna. Men då var jag bränd. Dessutom har jag en Gud som går före allt.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923626 av koi
Läste 20 poäng matte. Tog inte en enda poäng. Festade för hårt och öppnade inte matteböckerna. Fick 1-2 poäng under godkänt på tentorna. Idag önskar jag att jag hade tagit mitt alkoholmissbruk på större allvar tidigare. Nu klarar jag knappt av högstadiematte efter att jag blev sjuk.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923627 av Pg
Jag var 7,5 poäng från en kandidat examen. Tog ut en högskole examen, inte så mycket att jubla över.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923655 av Undrande

ispegelland skrev: ja verkligen. jag var tio poäng från en kandidat examen. 10 ynka poäng. men väldans massa annat kom ivägen, jag lyckades inte skriva ihop de där tio poängen o nu är det försent. vill förresten inte studera längre heller. om jag ska lära mig något blir det att klippa hår, kan ju inte ta så väldigt lång tid. men det är förmodligen bara en dröm just nu o jag börjar bli gammal.

Varför är det försent? Vad har du läst? Även om du inte får ihop allt formellt så kan det kanske göras undantag för dig vilket vid ett arbete ändå skulle höja upp dig. Du skulle ju ha filisofie kanditaturen ändå väl, om än inget fint slutbetyg,När jag läste Franska på Komvux var det en kvinna där som hade ett utvecklingsstört barn, han var säkert 35, och hon skulle fixa kurser så hon kunde läsa på universitet.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923656 av Geta
Det svåra är inte utbildningen. Det svåra är att kunna jobba sedan.
Att kunna samarbeta med andra.