Några mer som inte lyckades med utbildning?

Mer
7 år 2 veckor sedan #923555 av minamina

ispegelland skrev: ja verkligen. jag var tio poäng från en kandidat examen. 10 ynka poäng. men väldans massa annat kom ivägen, jag lyckades inte skriva ihop de där tio poängen o nu är det försent. vill förresten inte studera längre heller. om jag ska lära mig något blir det att klippa hår, kan ju inte ta så väldigt lång tid. men det är förmodligen bara en dröm just nu o jag börjar bli gammal.

Så trist o läsa. Men du ska ändå vara stolt tycker jag att du läste så långt och var så nära målet.

Inget är egentligen försent.

Jag själv har katastroftankar som sätter stopp och gör att jag inte vågar plugga. Har prestationsångest och känner mig inte lika smart som jag var när jag pluggade.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923557 av minamina

Geta skrev: Även om man har gått en yrkesutbildning är det svårt att få jobba, när man har
en så allvarlig diagnos som schizofreni.


Men det måste ändå vara skönt att man har någon utbildning trots allt.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923559 av minamina

MsTibbs skrev: Jag fixade inte läsa tyska på universitetet. De andra talade redan flytande, mot min rostiga skoltyska.


Men valde du något annat eller hoppade du av?
Mer
7 år 2 veckor sedan #923561 av minamina

Amandara skrev: Har både medgång ar och motgångar i universitetsstudier allt beroende på i vilken form jag varit alltså hur jag mått.

Kämpa på!
Mer
7 år 2 veckor sedan #923565 av notwoodstock
Hade tänkt läsa ett år eller så på universitetet, trots mina inre röster, men det gick ju åt skogen.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923569 av IngeF
Utdanningen gikk greit, det er alt det andre jeg ikke får til.