Några mer som inte lyckades med utbildning?

Mer
7 år 2 veckor sedan #923662 av Melun

733215 skrev: Melun, varför gav du upp? På vilket sätt blev psykiska ohälsan ett hinder? Osv... Berätta, jag är intresserad.


Vården var sån att den inte hjälpte sjuka. Jag fick inga pengar från fk. Det betydde att jag var tvungen att arbeta. Jag gick på olika utbildningar och jobb och hade ständiga skov. Skoven gjorde att jag var tvungen att sluta alla utbildningar och jobb. Till slut bestämde jag mig för att skita i allt. Och då ville de ge mig en diagnos och hjälpa mig att få pengar från fk. De försökte ordna en sysselsättning åt mig men jag sket i det och slutade på alla program de kom på. Nu för tiden skiter de i mig och låter mig inte få nån hjälp annat än medicinering.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923664 av MsTibbs

minamina skrev: Men valde du något annat eller hoppade du av?


Jag gick i terapi där, försökte förklara att nått var fel men hon sa att jag bara var skoltrött... började skolka och gick tillslut inte alls. Sen hamnade jag på soc och de hjälpte mig till psykiatrin.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923667 av Richard
Jag hade drömmar om att utbilda mig till sjukhusfysiker. Hade dåliga betyg från gymnasiet p.g.a. att min psykiska hälsa blev allt sämre. Efter ca 4 års industriarbete så tänkte jag läsa in de kurser jag behövde för att komma in på sjukhusfysiker-programmet. Två ggr började jag på Komvux, men båda gångerna gick det bara några dagar, sen började stressen.

Skulle aldrig klara av sjukhusfysiker-programmet... Har tyvärr gett upp nu... :(
Mer
7 år 2 veckor sedan #923839 av Admin1
För schizofreni så kan man säga att även om man lyckas med utbildningen, så misslyckas man med att arbeta efteråt. Bara 8 % arbetar mer än 50 %. Det är lättare att klara av en utbildning än ett arbete.
Mer
7 år 2 veckor sedan #923856 av memphis
ibland så tänker jag när unga människor har så stora grandiosa planer att, vänta du bara! men jag vill inte vara en gammal bitter dam så jag försöker vara positiv åtminstone för unga människor. Och tänker GO! det kanske funkar! vad vet jag!!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 veckor sedan #923859 av Jocke
Skulle utbilda mig till laboratoriebiträde, gick först folkhögskola och sedan undersköterskeutbildningen, orkade med varkendera.

Vars är världen på väg?