Varför så är det så fult att leva på bidrag?

Mer
5 år 3 månader sedan #1123387 av Recard2016
Dom här känner likadant Johannes. "Veckan har vatt lång med en öl i handen sätter jag mig ner, tvn den står på o ja kollar snabbt vad e det jag ser, när ja sitter o e mör finns han alltid där o stör, ingen människa är så bra på att förstöra mitt humör, han tittar in i kameran o säger "samhällsbelastning" o ja vet att han talar om mig"
Mer
5 år 3 månader sedan #1123390 av Kloppe
Ja, det borgerliga håller på att ta över helt i Sverige och på andra ställen.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123391 av Richard
Nu blir säkert en del sura...

Men om man jobbat hårt i hela sitt liv med att bygga upp en förmögenhet, varför ska man då tvingas betala delar av den i skatt? Ska man inte få behålla det själv? O sen arvsskatt, vilket jävla trams? Allt åt alla, tycker vänstern, ja men det är fritt fram att flytta till Venezuela, Kuba eller Nordkorea om ni tycker vänstern är så jävla bra!

O vad är det för fel på RUT-/ROT-avdrag? Varför är vänstern emot det? Jag anlitar städare där jag får göra RUT-avdrag?

Jag har tagit del av hobbyanalyser av vänsterextremister, nästan alla nolltaxerar! Jag är inte rätt person att klaga på de som går på bidrag, jag lyfter ju själv sjukersättning. Men jag är ändå kapitalist!
Mer
5 år 3 månader sedan #1123392 av Geta
Nej, jag heter inte Greta.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123393 av Amandara
Vänstern är pampar, högern är utsugare.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123394 av Kloppe
Jag kan tänka mig att vänster i Sverige och vänster på Cuba och andra ställen är väldigt olika.

Dessutom så får de flesta som jobbar hårt verkligen ingen förmögenhet.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Kloppe.