Varför så är det så fult att leva på bidrag?

Mer
5 år 3 månader sedan #1123397 av Amandara
Ok Geta. Min farmor hette Greta....
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123402 av Recard2016
Japp, vi har en mittenregering med högerpolitik nu. Hela världen går åt höger o fascism, men det finns hopp, t.ex. gula västarna i Frankrike (o även i Sverige o andra länder)

Kuba är kommunistiskt och auktoritärt, ser inte de som vänster. Venezuela e statskapitalism, Nordkorea e ett skämt. Säger mer om vad du vet om vänstern att de tas som "vänsteralternativ", men visst fortsätt o skjuta dig i foten, de verkar du iallafall bra på.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123406 av Amandara
Min farsa har jobbat som en galärslav....han är elitidrottare med mer än 10 år i landslag....effektiv och fysisk....vad är han....fattigpensionär.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123415 av Recard2016
Min morsa har jobbat i 40 år, i både Polen o Sverige hon är fattigpensionär nu o får de inte o gå ihop. Hon fyller 65 år snart och i nuläget planerar hon att ta hand om någon unge på helgen från socialen för o klara sig. Hon jobbar även med att putsa fönster åt folk.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123418 av Geta
Men det går inte att skylla på de borgerliga att det är låg ålderspension i Sverige. Det är under väldigt få år som borgarna har regerat.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123425 av Amandara
En snickare som slitit hårt hela sitt yrkesverksamma liv kan inte jobba till 75....eller murare....annat för pappersvändare.