Varför så är det så fult att leva på bidrag?

Mer
5 år 3 månader sedan #1123360 av Geta
Det är högre status att ha en fysisk sjukdom, även om den fordrar att man har personliga assistenter som kostar flera miljoner per år.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123362 av Amandara
Jo. Psykisk sjukdom syns inte finns inte lat. Det är hjärnan som är kaputt....centralenheten...ska det vara så svårt att förstå....
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123363 av Kloppe
Förr när jag var psykotisk (gräns?), så trodde jag att det borgerliga Sverige (och från USA) förföljde mig för att jag levde på bidrag. De var överallt; TV, radio, tidningar. Sen fick jag medicin, och då blev saker o ting mycket lättare...

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Kloppe.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123365 av Recard2016
Jag tror jag skämdes mer när jag arbetade för rövhål som förstör världen o inte brydde sig om oss fattiga vanligt folk o undervärderade mitt arbete. Jag tjänade i snitt 600 dollar i månaden på att cykla runt i - 40 grader o snöstorm 10 timmar om dagen i ett livsfarligt jobb. Då låg hyran på 415 dollar i månaden, det för en liten cell mindre än mitt nuvarande sovrum. Ett cykelbud dog på mitt företag precis innan ja började, jag var nära ett antal gånger. Det ironiska är att jag har högre sjukersättning än vad jag hade lön när ja jobbade. Jag har även en stressjukdom så att jobba i världens stressigaste jobb hjälpte inte direkt. Cykelbud i Stockholm kan inte leva på sitt arbete, de måste ha 2 jobb.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123366 av Amandara
Jag bodde på ett ställe där folk hade fördomar om psykisk ohälsa....de var rädda hette det... som grupp....trots att jag varit långt ifrån farlig. Det var på riktigt. Jag blev utkastad från min lägenhet. Bitter över att sjukvården inte hjälpte mig stå på min rätt. De stöd bara och glodde på och jag fick sköta allting själv. Ringa på lägenheter från slutenvårdsavdelningen....Jag fick iallafall låna telefonen....
Mer
5 år 3 månader sedan #1123369 av Geta

Johannes skrev: Förr när jag var psykotisk (gräns?), så trodde jag att det borgerliga Sverige (och från USA) förföljde mig för att jag levde på bidrag. De var överallt; TV, radio, tidningar. Sen fick jag medicin, och då blev saker o ting mycket lättare...


Det var ju konstigt för det anses ju att media i Sverige är vänstervriden. Journalister röstar oftast på vänstern eller MP.