Varför så är det så fult att leva på bidrag?

Mer
5 år 3 månader sedan #1123577 av Geta
Recard2016,

Tål du inga auktoriteter?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123582 av Recard2016
Jo min mamma, föräldrar över sina små barn, min läkare, o andra experter som har mer kunskap än mig på ett visst område, forskare.

arbetet.se/2019/01/22/rika-har-ingen-nat...att-till-battre-liv/
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123590 av Amandara
Varje människa har ett värde. Vi är likvärdiga. Över hela jorden. Alla borde få en medborgarlön. Bara för att man finns och behöver överleva. De som inte kan prestera ska kunna klara sig på denna medborgarlön. Inte i utbyte mot prestationer utan för att vi är unika skapelser i skapelsen....Alla.....Alla har väl rätt att ha det bra?! Ska bara de som jobbar ha det bra? Ska vi bli köpta av kapitalet? Borde vi inte få en existerande peng så säg.... Varje VARJE människa varje djur varje blomma....unika skapelser.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123591 av Geta
Det går att lyckas i livet, även om man varit fattiga från början. När jag jämför min släkt med hur det var för 100 år sedan, så har alla fått det bättre.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1123653 av Nissegossen
sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4mlikhetsanden

Inse var och en har en själ, den är värd ett solsystem likt det här. Vad det är? Titta uppåt mot natthimlen, du är där också, du är lika mycket värd som ett helt solsystem likadant här som där. Alla människor bor på det här solsystemet har också däruppe en stjärna likt Betlehems stjärnan du har också din egen stjärna däruppe. Jag fantiserar inte men ni har inte förstått det helt uppenbara är. Fråga inåt, vad får ni för svar?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1123663 av Recard2016
Jag håller helt med dig Amandara. Jag tror dessutom att om jag hade haft basinkomst/medborgarlön hade jag försökt jobba o uppmuntrats till de till skillnad från nu med sjukersättning.