Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1223761 av Modesty

Hermine skrev: Ni verkar all sant lyckade... jag är så imponerad av alla här när jag scrollar igenom... men svårare att okeja sig själv. Känner mig också ledsen och misslyckad. Heja er


Varför skulle du vara mindre lyckad än någon annan?
Mer
4 år 3 månader sedan #1223773 av Hermine
Nej det är inte logiskt jag vet...menade väl typ att man är mycket hårdare mot sig själv än mot andra,,
Mer
4 år 3 månader sedan #1223780 av Nissegossen

Hermine skrev: Ni verkar all sant lyckade... jag är så imponerad av alla här när jag scrollar igenom... men svårare att okeja sig själv. Känner mig också ledsen och misslyckad. Heja er


Hej du är mycket välkommen hit till viska.se vi som skriver här är ganska friska och de flesta är högfungerande andra som .är mer sjuka tror jag är mer sjuka och mer tveksamma till att skriva här vad jag tror som en handledare sade, ni är för härliga ni säger rätt ut vad ni tänker.

Bor du i stan (Göteborg) är jag öppen för kontakt, bara det jag är en gammal gubbe, kanske morfar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1223794 av Melody

Admin1 skrev: Wittgenstein deltog i första världskriget som officer i ingenjörstrupperna. Det var under den tiden han skrev Tractatus och en del tyckte att han skrev bäst när han var under beskjutning. Han fick en filosofiprofessur i Camebridge, som han en gång hoppade av och jobbade som folkskollärare i Österrike. Han var son till en av Österrikes rikaste män, men skänkte bort sitt arv.

För att en akademisk utbildning skall gå jämt ut måste man ha en lön på drygt 30000 kr.


De flesta får 30+ k. Akademisk utbildning är ändå en bra investering. Lånedelen har man tid att betala tillbaka på, och den anpassas också efter ens lön. Sedan vi som har sjukdom kanske inte passar in på en arbetsplats, alla vissa, men det är en annan femma.
Kunskap är aldrig bortkastat.
Om du tycker det ska löna sig med utbildning borde ju du vara en stark medgivare till YH- utbildningar? De är korta, ger jobb och bra lön. Och kunskap :)
Mer
4 år 3 månader sedan #1223798 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Admin1 som köper mat för 800 kr per månad, borde inte vara så beroende av hög lön.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223846 av Nissegossen

Geta skrev: Admin1 som köper mat för 800 kr per månad, borde inte vara så beroende av hög lön.


Ler i mjugg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum