Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1222953 av Melody
Betvivlar att städare trivs bättre med arbetet. Som sagt allt beror på arbetsplats, intresse osv. Själv struntar jag i lön, bara jag kan utföra arbetet och trivs. Sedan för oss som har diagnos tex, kanske vi bara tål arbeta 25-50% ca - och då kanske inte utbildning lönar sig. Då kan man med fördel gå kortare yrkesutbildningar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222955 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Men går man utbildning bara för att det ska löna sig?
Mer
4 år 3 månader sedan #1222959 av Melody

Geta skrev: Men går man utbildning bara för att det ska löna sig?


Det är en investeringsfråga...
Man kan ju gå utan att det lönar sig men då får man vara medveten om det. Man kan ju läsa kurser för kunskapens skull men gå utbildning i 5 år kanske är onödigt? Jag vill själv läsa igen, men frågan är om jag klarar det. Det skulle isåfall vara för kunskapens skull bara då jag antagligen inte klarar jobba mer än 50% max...
Mer
4 år 3 månader sedan #1222960 av memphis
På sätt och vis förstår jag vad Admin menar. Han är en mycket praktisk person som inte sätter värde vid det teoretiska. Själv har jag haft många städjobb, sammantaget är det städning jag har arbetat med mest. Och det är ganska tillfredsställande jobb. Det blir fint och när du kommer hem tänker du inte mer på jobbet. Men. Det blir för tjatigt efter ett tag. Att tömma samma papperskorgar och skura samma toaletter varje dag. Det är min åsikt om städjobb. Och jag har som sagt haft en hel del utav det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222962 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Det är klart att man inte ska hoppa på utbildningar som man inte klarar och som bara ger en massa studielån.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222963 av Melody
Jag klarar inte ens städa hemma..suck.

Funderar mkt på jobb inom vården, vore väl det bästa. Förutsatt man klarar det. Då slipper jag lite stigma och kan kanske hitta en bra partner. Krasst.