Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1222964 av Melody
Man kanske klarar en lättare utbildning genom att krampaktigt stressa o läsa mkt. Men frågan är om man inte blir sjuk...
Mer
4 år 3 månader sedan #1222967 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Att läsa till undersköterska är inte så lång utbildning och man får säkert jobb.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222968 av Melody
Ja precis eller stödassistent och liknande. Funderar mkt på sådant.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222969 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Man kan säkert få jobb som stödassistent om man har undersköterskeutbildning.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223000 av Nissegossen

Geta skrev: Man kan säkert få jobb som stödassistent om man har undersköterskeutbildning.


På 90-talet samma mottagning de flyttade därifrån, till nuvarande plats då låg det på Renströmska sanatoriet för tuberkulos numera stängt vi har inte tuberkulos i Sverige längre åtminstone inte inte i samma omfattning. Min syster arbetade som operationsbiträde och den finaste lunga hon sett var sömmerskas hon hade fått en synål i lungan det var den de tog bort.

Min bror har sagt till mig, när jag kratsade ur min pipa sade min syster så ser lungorna ut som vi opererar ut och slänger i spannen. han sade det fick mig att sluta röka. Han sade jag hade ett paket Bill i bröstfickan det var en trygghet när jag slutade röka, jag slutade ha paketet där när tobaken rann ut,då behövde jag det inte längre.

I tobaksaffären på väg till skolan tog 25 öre för lösa Bill samt ett öre lösa Saltisol 25 öre för att tuggumm Hade kunnat köpa Bill cigaretter bara det att då hade jag ingen tanke på att röka jag var för ung.

Numera i samma lokaler finns en spelbutik där med tobaksförsäljning och lite godis och dricka. Härom året slog rånare till och fick byte de sprang iväg över E-20 en polis blev påkörd och dog, de tog dem när de skulle hoppa över staketet till bangården bakom, samt att Stockholmståget går där närmast staketet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1223051 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det är med blandade känslor
Rørleggere og elektrikere tjener godt med kort utdanning. Men kan man ikke skrive navnet sitt for hånd så man skjønner det selv, er praktiske yrker utelatt. Alle i min slekt er praktisk høgkompetente., bortsett fra meg. Men Admin, om man doktorerer i Norden, så er jo det avlønnet.