Att arbeta eller inte

Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1247714 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Att arbeta eller inte
Jag jobbar på ett hunddagis två timmar om dagen. Fast de kallar det för daglig verksamhet.

Jag jobbar för att det känns bra att känna mig behövd. Inbillar mig att hundarna behöver mig, haha.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Rhododendron.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247743 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att arbeta eller inte
Jag har som ett litet hunddagis här hemma, när jag passar min mammas hund. Men jag orkar inte med mer än två hundar åt gången.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247756 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att arbeta eller inte

wasp skrev: Får du verkligen jobba då?? Du har väl pengar från en viss myndighet.


Jag har precis gått i pension faktiskt men får jobba några timmar i veckan. Det blir ändå inte många korvören. Eftersom jag har skuldsanering dras pengar varje månad i mån av ekonomisk utrymme. Men jag trivs med "att jobba med människor" och känna att jag gör en insats.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247758 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att arbeta eller inte
Det värsta jag kan tänka mig som jobb är att jobba med människkor". Hellre spyr jag varje dag än att tvingas ha med människor att göra på en daglig basis.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247759 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Att arbeta eller inte
Jag har bra sjukersättning och bostadstillägg för jag jobbat en del i mitt liv! Jag jobbade 98-2003 sedan blev jag sjukskriven och var det mellan 2003 -2010. 2010-2014 jobbade jag igen. Jag får ut Netto 12 500 kr sammanlagt
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 6 dagar sedan #1247762 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att arbeta eller inte

krokus skrev:

Charlottesometimes skrev: Låter inget vidare krokus!
Konstigt att de inte låter dig vara, speciellt om du har GAD också...

Jag ska byta mottagning. Får hoppas att nya mottagningen låter mig vara i fred.

Admin1 skrev: Det finns studier att arbete ger visst skydd mot psykos om man har tidiga tecken på psykos. Men Socialstyrelsen rekommenderar att man efter första psykosen skall få ett jobb för att minska psykosrisken.

Men vilken arbetsgivare vill anställa en med psykossjukdom?


Jag har sett detta i verkligheten. Hur människor som nyss har varit väldigt sjuka snabbt rehabiliteras och får arbetsträna. Har man då gnistan och ett stort mått av tur, kan man få det som betalt jobb med hjälp av lönebidrag.

Sedan ]måste man alltid ställa sig frågan: Är verkligen arbete som livet går ut på?
Last edit: 4 år 6 dagar sedan by Admin1.