Arbetsdiagnos: psykotiskt syndrom - hjälp!

Mer
9 år 9 månader sedan #678877 av Bomb
De enda diagnoserna i inlägget är ställda av läkare och psykolog, Geta. Isan, om man inte läser på, hur ska man då kunna sammanställa en enhetlig bild? Jag har bara använt FASS när jag behövt kunskap om mediciner.

Matterik, detta är för att kunna ställa en specificerad diagnos. Recept har jag redan.
Mer
9 år 9 månader sedan #678880 av sonan
Sen så när man får en diagnos så uppstår nya problem, kanske du också är en person som inte passar så värst bra behandlingsmässigt under nån diagnos alls.
Jag tror kanske inte att du kommer att hitta nåt som passar.

Vad vill du med diagnosen? Det fungerar inte så att man får en diagnos som [u:3sfss4tc]tydligt[/u:3sfss4tc] beskriver ens problem, och sedan kan man få hjälp med sina problemområden för att uppnå sin fulla potential, så fungerar det inte.
Mer
9 år 9 månader sedan #678883 av Bomb
Internet är en överlägsen informationskälla om man vet hur man använder det korrekt. Vad är Fråga doktorn? Det låter korkat.

Jag blir galen! Är det förbjudet att vara smart och psykossjuk samtidigt? Det verkar så. Jag tänker inte fördumma mig bara för att läkarna tycker att det är obekvämt när en patient vet sitt skit och vågar ifrågasätta. De får anstränga sig för att hänga med istället. Jag är fast besluten om att ta reda på vad jag insjuknat i.

Sonan, jag har en lika bitter uppfattning om psykiatrin som du. Tänker inte ge upp på grund av det, dock. Tack för de snälla orden. Jag är rätt känslig, men inte ett dugg depressiv. Tappar snarare tålamodet och blir lätt arg och irriterad.
Mer
9 år 9 månader sedan #678884 av sonan
Du kan heller aldrig finna nåt av värde i tanken, Bomb. Du är övertygad
om en sak idag, men när du vaknar imorgon så har hjärnan tänkt ut nåt nytt.

Det enda verkliga du har är där du sitter eller ligger just i detta nu, hur ser
omgivningen ut och hur känns det i kroppen? Är du hungrig, trött elller
nåt annat, det är allt som finns.

Om du tycker att det blir tråkigt och du börjar att tänka på dåtid
eller framtid så gör det inget, men bara att du nån gång lär dig
att nuet är allt, precis allt.
Mer
9 år 9 månader sedan #678889 av krokus

Bomb skrev: Isan, om man inte läser på, hur ska man då kunna sammanställa en enhetlig bild? Jag har bara använt FASS när jag behövt kunskap om mediciner

Vissa läkare (de flesta enligt min erfarenhet) vill känna sig som gudar, de vill visa att de har makten, och att man som patient inte ska kunna läsa i FASS (på Internet) och välja själv vilken medicin man vill ha.

Det är lite löjligt, tycker jag. Det är ju trots allt patienten som ska stoppa i sig medicinerna, då borde patienten få vara med och bestämma vilken medicin det ska bli.
Mer
9 år 9 månader sedan #678890 av zoegas

sonan skrev: Det fungerar inte så att man får en diagnos som tydligt beskriver ens problem, och sedan kan man få hjälp med sina problemområden för att uppnå sin fulla potential, så fungerar det inte.


Det gör det visst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻