Arbetsdiagnos: psykotiskt syndrom - hjälp!

Mer
9 år 9 månader sedan #679318 av Geta
Ännu i dag vet man inte vad schizofreni beror på och man kan inte bota det.
Mer
9 år 9 månader sedan #679320 av koi
Vad har du för symptom ? Hör du röster? Ser du syner? Har du vanföreställningar? Känner du konstiga saker på/i kroppen? Hur länge har du haft dessa problem? Upptäcker någon annan att du inte är helt kry i skallen?
Mer
9 år 9 månader sedan #679325 av Bomb
Koi, här är sammanfattningen av symtomen (lång historia kort):

Bomb skrev: Positiva symtom: paranoida vanföreställningar (sammanlagt ca 4-5 år), synhallucinationer, hörselhallucinationer, illusioner och desorganiserat beteende (bristande hygien/kommunikationsproblem). Två "akuta" psykoser.

Negativa symtom: anhedoni, avtrubbad affekt, ambivalens, avolition, tvärtomkänslor och asocialitet.

Kognitiva symtom: dåligt arbetsminne, koncentrationssvårigheter, tankerusning, tankeutsändning, tankeblockering och trögtänkthet.

Ospecificerat psykotiskt syndrom och Dissociationsstörning av outredd grad.


Och för att förtydliga; de två diagnoserna är satta av läkare och psykolog.
Mer
9 år 9 månader sedan #679331 av lärjungenMatteus
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
Mer
9 år 9 månader sedan #679358 av Utomjordingen
Hade jag inte blivit tvångsmedicinerad så hade jag säkert orkat arbeta. Jag blev bara kronisk trött utav neuroleptikan. Medicinen skadade mig mer än gjorde nytta!

Enda fördel som jag kan se med att vara psykisk sjuk är att man i vanliga fall lever i nån slags 25 timmars klocka istället för 24 timmars klocka som arbetare får göra.
Mer
9 år 9 månader sedan #679374 av Admin1
Ja, det stämmer med matterik säger att man kan ha schizofrenidiagnos och ändå arbeta. Känner några som klarat detta. Men arbetsförmågan är sämre än den var innan insjuknandet.