Börjar få insikt

Mer
18 år 1 månad sedan #33930 av Balder
Svar från Balder i ämnet Börjar få insikt
Jag är glad att du är kvar så länge som möjligt!
Jag är inte inne varje dag och chattar på Viska eftersom jag jobbar men jag kommer att hålla utkik efter dig!
Jag vill ha dig i livet och om du behöver hjälp så finns många här på Viska som vet hur det känns!
Du är inte ensam, inte ens i döden! Jag tänker på dig ofta.
Kram!!!
Mer
18 år 1 månad sedan #33932 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Fredrik,

För att dom mesta människor tycker att det är en skam,och jag skiter lika mycket i dina åsikter som du gör med mina,

tror du verkligen att jag inte har tänkt igenom detta?Tänk om
Mer
18 år 1 månad sedan #33933 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Börjar få insikt
Jag vill bara klargöra att skam tycker jag inte hör hemma tillsammans med självmord. Att människor skäms för att någon släkting tar livet av sig är fel. För mig är bara självmord förknippat med bestörtning. Och det är just den känslan jag får när du kommer in till det här forumet och säger till oss andra vad du har för planer.
Hur känns det att gå miste om någonting fint längre fram bara för att du inte kan tänka längre än näsan räcker?
Mer
18 år 1 månad sedan #33934 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Börjar få insikt
Ravaged soul

När det är som svartast och mest horribelt så har hjärnan svårt att tänka rationellt. Man har lätt att fly in i en värld av misantropi och deppighet. Självförakt uppstår lätt också. Man blir väldigt känslig under depressionen och man inbillar sig en del saker också t.ex vad människor ska tycka och tänka om en. Vad dig själv och känn inga krav på att du måste vara på ett speciellt sätt. Faller inte de människor i smaken så är det inga människor som förstår sig på ur det är att må dåligt. Sen kan man ju inte komma överens med alla heller, men grejen är den att man måste bekräfta sig själv för att nå framgång med alla starka och svaga sidor vi har. Jag känner igen det där som du skrev tidigare i tråden att när man är på väg åt rätt håll och kör på en bana som känns bekväm så är det alltid någon moralpladdrare som ska predika till höger och vänster. Låt dig inte luras av detta för om du gör det blir du ett offer själv. Gå din egen väg och lägg ingen energi på alla människor som vill dig skit. Kränker dom dig så säg "sluta" fortsätter dom då så är dom patetiska och avslöjar bara sig själva. Tänk på att en människa som är riktigt harmonisk behöver inte styra andra och säga till dom vad som är bäst för individen. Människor som styr och kontrollerar har så våldsamt mycket problem själva.
Mer
18 år 1 månad sedan #33936 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Fredrik,

Som kärlek t,e,x?har inte haft några äskande föräldrar,fast i mina fantasier vet jag vad det är,även om man inte riktigt upplevt det.
Mer
18 år 1 månad sedan #33937 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
kastade ut morsan nyss för att jag inte orka se henne,hon går mej på mina nerver såfort hon är i närheten,jag undrar om det inte skulle vara bra att säga åt henne att hålla sej undan,så att inte ilskan som kokar går över till impulser så att inte jag slår ihjäl henne?