Börjar få insikt

Mer
18 år 1 månad sedan #33896 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Börjar få insikt
Ravaged soul!

Jag vet att livet kan kännas förjävligt, hopplöst och meningslöst. För ett par år sedan var jag själv där vid ruinens brant. I det läget är det helt osannolikt att man någonsin kommer kunna njuta av livet igen. Men tro det eller ej, livet har sina vändningar. Du har haft otur i livet hittills, men det betyder inte att du alltid kommer ha det. Ljusningar lurar runt hörnet. Stanna kvar och upptäck dem!

Jag tänker på dig i din hopplöshet.
Mer
18 år 1 månad sedan #33898 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Det här med att schizofrena inte eller upplever känslor eller väldigt vagt är väll väldigt individuelt,fast till saken-jag flyttade för ca 3 månader sen och har träffat lite shjysst&förstående folk.

Och jag ser att folk i min närhet är oroliga som fan-
en av dom nya polarna praktiserar olika religioner och en kväll när vi umgicks o såg på film så märkte jag att han bad en liten diskret bön för mej,så visst ser man vissa saker men bryr sej inte.

Min groteskt efterblivna familj vet inte hur dom ska hantera det här och fryser ut mej och nervärderar mej istället,så man har haft funderingar på att straffa dom innan jag försvinner.
Mer
18 år 1 månad sedan #33900 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Börjar få insikt
Jag har också haft erfarenhet av att inte få någon kärlek i min uppväxt-tid. Jag vet hur du känner dig. Men svik inte dig själv också, det räcker väl med alla andra som har svikit dig? Det tar en tid att komma över bitterheten och all ledsamhet. Men livet kommer vända för dig också, när du får förståelse för att det inte varit ditt eget fel att det blivit som det blivit.

kram Fredrik
Mer
18 år 1 månad sedan #33901 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
I det här jävla landet ses det väll som en flykt/svaghet att ta livet av sej och folk är generelt ganska oförstående/föraktfulla mot folk som mår illa,det är som mänskligheten inte accepterar det som är annurlunda och stöter ifrån det,man undrar om det är evolutionens gång att försöka hålla generna friska.

Vad jag har hört är att i Indien ses sjuka människor mera som holy men,kanske vet dom vikten bättre att ta hand om sina egna medans här så får man gå till dårarna i vita rockar och å få piller proppat i käften.
Mer
18 år 1 månad sedan #33909 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börjar få insikt
Jag är inte övertygad om att du har schizofreni. Schizoid personlighetsstörning är mer att man är en enstöring och det handlar inte alls om psykotiska symptom. För att få diagnosen schizofreni skall man ha minst 2 av fem olika symptom och besvären skall ha varat i minst 6 månader.

Eftersom du verkar trött på livet misstänker jag att du kanske har en depression. Det finns ett gratis självtest på Internet, där man kan mäta hur deprimerad man är och om man behöver söka vård.
www.deprimerad.net/allm/testa/madrs.htm
Depressioner går oftast att behandla med antidepressiva mediciner, så det problemet kan nog vården hjälpa dig att bli kvitt. Jag tror att om du söker hjälp för detta så kommer du snart att må bättre.
Mer
18 år 1 månad sedan #33912 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Admin1 kan tilläga att jag har levt som ensamvarg i långa perioder i mitt liv och det började på allvar vid 19 års ålder,

och dom nya vännerna har jag endast för ett syfte:att skaffa saker till mej.

Känner inget behov att träffa folk förrutom när man behöver det för vissa ändamål.