Börjar få insikt

Mer
18 år 1 månad sedan #33947 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Börjar få insikt
Har du någon kontakt med någon läkare just nu R soul? Om inte så tycker jag nog att du skall söka för hjälp och berätta att du har självmordstankar just nu. Det finns hjälp att få med mediciner och stödsamtal, jag tycker du skall kontakta en psykolog.
Mer
18 år 1 månad sedan #33948 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt

Balder skrev: Du är mycket klok för att vara så ung!

Jag har upplevt det du säger under 15 år och vet att människor vill ha makt för egen vinnings skull. Det är otroligt befriande att du insett detta redan vid 23 års ålder. Ta det som en styrka istället för en svaghet. Skaffa dig makt över ditt eget liv genom att utbilda dig först och främst.

Sedan kan du i arbetslivet styra över ditt eget öde lite lättare! Många tror att de är offer och att *chefen vet bäst*. Det är inte alltid så. Du vet ganska mycket redan nu för att vara så ung. Jag tror på dig!

Kanske för att jag sitter o tänker/filosoferar mycket kring livets gång?och en sak är säker:att hallucinogener har fått en att vidga vyerna.
Mer
18 år 1 månad sedan #33949 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt

Fredrik skrev: Har du någon kontakt med någon läkare just nu R soul? Om inte så tycker jag nog att du skall söka för hjälp och berätta att du har självmordstankar just nu. Det finns hjälp att få med mediciner och stödsamtal, jag tycker du skall kontakta en psykolog.

tvi medeciner,får bara en massa äckliga biefekter av det.
Mer
18 år 1 månad sedan #33950 av Balder
Svar från Balder i ämnet Börjar få insikt
Ravaged soul!
Jag önskar att jag varit så klarsynt vid 23.
Nu är jag 40 och har haft 10 års helvete p.g.a. psykoser.
Men det finns mediciner mot allt idag!
Jag trodde aldrig att jag skulle må så bra som idag.
Jag skulle vilja hjälpa dig på något sätt men vet inte hur.
Fortsätt ditt samtal med oss.
Vi kan hjälpa varandra, det är jag säker på!
Kram.
Mer
18 år 1 månad sedan #33951 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Börjar få insikt
Det låter lite som om du har en depression tycker jag. Jag vet vilket helvete det är. Det har nog dom mesta härinne erfarenhet av.
När jag var i din ålder filosoferade jag väldigt mycket också. Jag var en stor ateist på den tiden och hatade allt vad gud och andlighet hette. Jag undrar vad som hade hänt med mig om jag fortsatt på det spåret. Men det var väl när det var som mest jävligt som jag ändå blev lite andlig av mig.
Mer
18 år 1 månad sedan #33954 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
Balder,

många vuxna tycker snarare jag är motsatsen=urbota korkad för att jag kan inte införa en bra konversation med alla individer,vissa är riktigt oföstående å då käns det som ingen ide att prata så mycket.

många förstående människor blir t,o,m överaskade av mitt tänkande på vissa områden och försöker ge mej komplimanger men då slår isen till och blir hellt kall men kan ändå fortsätta konversera.