Börjar få insikt

Mer
18 år 1 månad sedan #33963 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
nja psyk har väll varigt lite tveksamt eftersom psykologer inte alltid tar en på allvar men skriver mer än gärna ut antideppresiva :rolleyes:

Tycker bara jag får en massa olustiga biefekter,men man mådde relativt bättre.
Mer
18 år 1 månad sedan #33964 av Balder
Svar från Balder i ämnet Börjar få insikt
Jag fick också otäcka bieffekter av min första medicin (Zyprexa) men fick byta till en bättre när jag klagade. Idag har jag 15 mg Abilify.

Jag hoppas verkligen att du hittar en bra psykiatriker! Det tog tid innan jag fann min nuvarande, det krävde en total kollaps, medvetslöshet och en veckas sjukhusvistelse innan de fattade att jag var schizo-affektiv. Psykoser är mycket luriga, jobbiga och svåra att förstå!
Mer
18 år 1 månad sedan #34050 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt
umgicks igår natt med lite folk och kan säga att jag inte blir gladare även om vissa är föstående och shyssta,att skapa nya relationer o vänner ser jag ingen vitts i eftersomm jag inte vill att folk ska se hur dåligt man mår.

Det finns folk i närheten som vill hjälpa mej men den tänker jag inte ta

Ville bara skriva av mej lite men det enda man kommer få är att folk kommer försöka hjälpa en vilket jag har nämt att jag inte vill veta av

undrar vafan jag skriver det här för........
Mer
18 år 1 månad sedan #34051 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Börjar få insikt
Har du ingen antidepp-medicin nu r-soul? DU nämnde att du hade biverkningar....vilka är det?
Mer
18 år 1 månad sedan #34052 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Börjar få insikt
Ja, du är en deprimerad narcissit helt enkelt.

Det här leder in i elände. Men du kan ju börja bearbeta och sätta upp maskinella goda känslor som förnuftsargument.
Typ, släng inte snus i taket, punkt, argumentationen varför, allmän otrivsel, värdeminskning, städrelaterat, kan då växa fram.

Om du vill sitta och tänka som du tänker är det inget att göra, hejdå, hoppas det går fort så du slipper idag, men om du verkligen vill kanske du kan välja andra vinklar att se saker från?

Man måste ju väga otrohetens nackdelar mot frihetens fördelar.
Jag är aldrig orogen, dum som jag är, för när jag e ledig så finns det ingen som vill minsann.
Mer
18 år 1 månad sedan #34053 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Börjar få insikt

Fredrik skrev: Har du ingen antidepp-medicin nu r-soul? DU nämnde att du hade biverkningar....vilka är det?

käkade zoloft för några år sen när jag fick diagnoserna och fick bara en massa darningar,kallsvetningar,allmänt illamående men mellanåt vart man ganska gladare.