Nya tag med motionen!

Mer
13 år 3 månader sedan #361204 av saara
Svar från saara i ämnet Nya tag med motionen!
Drummer,

Problemet är att det inte är så lätt att stålsätta sig. Jag behöver mycket stöd för att kunna ändra på mina kostvanor. Vet att många andra här har samma problem.
Att vi äter medicin som tröttar och får maten att smaka så jättegott gör inte saken lättare.

Jag har ätit litet frukt på sista tiden så där kan jag försöka bättra mig. Får besvär med magen av att äta sura frukter, apelsin, mandarin t,ex ,men jag skall pröva mig fram och se vad magen tål.
Kan inte heller äta äppel som förr då gallan är bortopererad och jag får ont i magen av äppel. Men här kan jag också pröva mig fram och se vad magen tål.

Småätandet är svårt att få bort. Måste hitta motivationen till att gå ner i vikt, har den redan,men den behöver stärkas varje dag.
i morse drack jag kaffe med 2 helkornssmörgåsar+ en kakbit ( den var onödig).
Mer
13 år 3 månader sedan #361205 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nya tag med motionen!
:lol: Skall nog göra denna idag! Allt som fattas är jäst!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=9&am....php?f=9&t=24441 [/url]<!-- l -->

Jag undrar hur den smakar tillsammans med tzatziki som jag har i kylen att dippa i?
Annars kan man dippa med skurna morotsstavar, gurka, tja med chips och.. och

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #361206 av sisan
Svar från sisan i ämnet Nya tag med motionen!
Energi in och energi ut så får man resultat på viktnedgång...
Mer
13 år 3 månader sedan #361234 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nya tag med motionen!
Gångstavar kan vara bra om man vill gå ner i vikt, därför att kaloriförbrukningen ökar med 40 %. Om man tänker gå ner i vikt bör man promenera minst en timme per dag.
Mer
13 år 3 månader sedan #361281 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nya tag med motionen!
Det sägs att magrutorna får man genom löpning och inte via sit ups

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #361304 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nya tag med motionen!
30 min gympa är just gjort - ska göra 15 min till ikväll... målet är 45 min om dagen...