Nya tag med motionen!

Mer
13 år 3 månader sedan #362712 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Nya tag med motionen!
Blir inte mycket motion här. Har lite styrketräningsgrejer hemma, men det blir just aldrig av att använda dem. Fast jag borde verkligen. Är en stor mackätare vilket ger en helvetisk massa kalorier. Jag vet inte vad jag väger, men för sisådär tre månader sedan vägde jag 94 kg. Är 175 lång, så jag borde alltså gå ner 2o kg. Min mage ger nu globaliseringen ett ansikte. Well, well det ger lite pondus.

Varje dag intalar jag mig själv att jag borde ta en promenad och sedan lyfta vikter och spännar. Men sedan blir jag trött efter maten och somnar. Sedan har jag ingen lust.
Mer
13 år 3 månader sedan #362715 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Nya tag med motionen!
fass.se är adressen. Då skriver man bara in begynnelsebokstäverna på det man söker, det brukar räcka. Sedan kommer så infot upp från bipackssedeln. Skit i den. Gå istället in på patient-fass eller vanliga fass, det brukar jag göra. Bipackssedeln är för dummies.

Alla seriösa biverkningar finns framför allt uppräknade i riktiga fass. Lamictal, som jag har, tar upp fyra sidor! På bipackssedeln är det en sida.
Mer
13 år 3 månader sedan #362720 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nya tag med motionen!
För ett år sedan vägde jag 96 kilo. Jag började motionera i sommras och gick ner 10 kilo på 3 månader och efter det gått ner 4 kilo till utan motion. Det är viktigt att stålsätta sig när man går på dessa mediciner. Man ska äta regelbundet men får tänka vad man stoppar i sig. När man känner hunger så kan man ta en frukt också. Även om man tycker det är jobbigt att motionera så får man stålsätta sig där också. Man klarar mer än vad man tror och då får man ett bra resultat också. Lycka till! :)
Mer
13 år 3 månader sedan #362802 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nya tag med motionen!
:lol: Jag har inte vägt mig på år och dar, men igår fick jag till min lättnad se pga att jag letade efter det, ett par vidare byxor, för de gamla är både utslitna och går nästan inte att knäppa, så de byxorna var synnerligen välkomna!

Det är nog så att jag bör tänka på att minska midjemåttet, men utan att kunna gå eller springa, synes det mig omöjligt!

Sist jag vägde mig stannade vågen på 87 kg, min idealvikt ligger på ca; 85 kg eftersom jag mäter 186 cm i strumplästen.

Men som sagt, det var länge sedan jag vägde mig och jag tror att jag väger 93-94 kg. :mrgreen: :P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #362941 av saara
Svar från saara i ämnet Nya tag med motionen!
Är för deppig för att ta mig ut. Får vänta på bättre humör och mindre värk så kommer jag mig nog ut.
Mer
13 år 3 månader sedan #363099 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nya tag med motionen!
saara motion har effekt mot depression, men det skall vara minst 30-45 minuter 3-4 gånger per vecka.