LCHF igen

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084493 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lchf igen
zoidar

På den tiden hade ingen bot mot te x Gonorre, syfilis, hade man en könssjukdom och inte ville föra den vidare är celibatet enda vägen för att inte sprida sjukdomen vidare.

www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Sex-och...infektioner/?ar=True

De är aktuella idag, men jag hoppas att ingen finns kvar med mjuk eller hård schanker de borde vara utrotade sv.wikipedia.org/wiki/Mjuk_schanker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084520 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Nisse, du menar att det skulle va anledningen till han levde i celibat. Jag tror att de flesta kristna på den tiden trodde att Jesus snart skulle komma tillbaka. Kanske Paulus inte såg någon mening med skaffa fru om nu Jesus skulle komma tillbaka efter några år?

martina skrev: Serotonin bildas av kolhydrater tror jag. Man måste inte äta just socker. Lågt serotonin och blodsocker kan ge oro och depression. Har själv provar LCHF och kände detta. Gick ner i vikt av ca 40-50% kolhydrater av god kvalite efter min LCHF diet. Mådde bra och orkade träna. Humöret var normalt igen.


Martina när jag skrev socker menade jag kolhydrater. Kolhydrater är socker i olika former. Ja, gäller hitta det som funkar för en. Det stämmer som du säger att kolhydrater har att göra med serotoninet. Lchf passar nog bara vissa individer. Tror jag slutade sist också p.g.a. deppighet.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lchf igen
zoidar det är bara spekulationer och jag lägger med. Det är ett intressant ämne. Dock ett ämne som det här, är ju en sak för bön för vi vet inte sanningen och vetskapen i det här ämnet är det ju nu, ingen som vet. Utom från dem som var med på den tiden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1084556 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Det är sant Nisse.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 8 månader sedan #1084783 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Väldigt lugn sedan jag började med kolhydrater igår. Deppigheten är också nästan borta. Tänker nog två gånger innan jag kör Lchf igen.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 8 månader sedan #1084926 av martina
Svar från martina i ämnet Lchf igen
Zoomar
Tänk på att inte endast kolhydrater spelar roll vid lågt serotonin utan flåsträning alltså konditionsträning ökar serotonin i hjärnan om man håller på minst 20-30 mi!