LCHF igen

Mer
5 år 8 månader sedan #1081692 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
annfernholm.se/2018/08/17/onyanserat-om-kolhydrater-pa-ekot/

”För lite kolhydrater förkortar livet” påstod Sveriges Radios nyhetsprogram Ekot igår, men rapporteringen bottnar i en illa genomförd tolkning av en vetenskaplig studie. Vad studien egentligen visar är att en kost som kan innehålla både chips och Big Mac:s är farlig"

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084400 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen
Nu har det gått tre veckor med LCHF. Problemet är att jag har blivit milt deprimerad. Tror LCHF är orsaken. Många upplever att livet känns meningslöst och tomt utan "socker". Socker är som en drog, det höjer välmående. Jag funderar på ännu en gång ge upp LCHF och istället prova någon ny kost. "När jag är svag är jag stark", säger Paulus med tvivlar på han syftade på LCHF-diet.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084404 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lchf igen
Jag tvivlar också på LCHF-diet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1084460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lchf igen
zoidar enligt Bibeln hade Paulus en tagg i köttet, min spekulation är hade han en könssjukdom?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1084483 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lchf igen

Nissegossen skrev: zoidar enligt Bibeln hade Paulus en tagg i köttet, min spekulation är hade han en könssjukdom?


Med tanke på att han levde i celibat är det nog inte så troligt. Fast innan han blev kristen kan han förstås dragit på sig en könssjukdom. Tror nog själv det rör sig om någon fysisk krämpa som t.ex. en dålig rygg.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 8 månader sedan #1084488 av martina
Svar från martina i ämnet Lchf igen
Serotonin bildas av kolhydrater tror jag. Man måste inte äta just socker. Lågt serotonin och blodsocker kan ge oro och depression. Har själv provar LCHF och kände detta. Gick ner i vikt av ca 40-50% kolhydrater av god kvalite efter min LCHF diet. Mådde bra och orkade träna. Humöret var normalt igen.