Ska sluta äta överflöd av socker (långt inlägg!)

Mer
3 år 6 månader sedan #1289202 av Nissegossen
Som jag tog fasteprover i tre dagar förhöjda sockervärden, fick genom sökning på nätet en gratis blodsockermätare tog till Diabetessköterskan för att hon skulle visa mig hur jag skulle göra. Hon visade och när den visade bra värde under det normala 5,7 så frågade hon, hur har du gjort? Jag svarade tog bort allt vitt socker ur kosten.

Numera dricker jag vätskeersättning vilket innehåller mycket vitt socker. I.o.m. det tar jag ingen vätskeersättning vid fasteprover i det ligger att kroppen är van vid att få mer socker vilket gör att kroppen är van vid socker och därför av vana producerar mer insulin vilket gör ännu lägre blodsocker innehåll som en gång värdet var 4,8 vilket Getas kommentar var bra värde

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1289203 av Zoidar
Vill ge några tips:

- Ett-två glas vatten innan måltid, sägs göra så man känner sig mätt fortare.

- Gör inte för många ändringar på en gång.

- Tänk livslångt. Hitta en kosthållning, motionsmängd du tror du kommer trivas med. Bättre gå ner 10kg och hålla det än, jojo 30kg upp och ner.

- Ät mycket grönsaker! Det är omöjligt att gå upp av grönsaker (gäller ej avokado, men den är egentligen ingen grönsak).

Lycka till!

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan #1289217 av Nissegossen
Jag har kommit fram till den ålder då jag äter för lite, jag lagar god mat, men varför laga mat endast för mig själv, vet ju om det men varför då laga mat? Tråkigt att inte ha någon att dela av mig den mat jag lagar. Alla säger att maten är god. Jag skulle istället bli fet om någon ville dela med mig och någon annan också åt av maten jag lagar, roligt med matgäster.
Inte roligt att äta mat ensam även om det är god mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1289220 av Geta
Jag tycker att maten smakar lika gott, trots att jag äter ensam. Tror att du vill ha beröm för din matlagning, Nissegossen. Det är där skon klämmer.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289221 av krokus
Maxjohan,
Tack för länkarna! Jag får helt klart börja med pumpakärnor till frukosten igen. De innehåller både magnesium och järn, såg jag i listorna. :)
Mer
3 år 6 månader sedan #1289223 av Nissegossen
Säger bra att det är inte roligt att äta mat ensam, sedan får du tro vad du vill. Religionstillhörighet är lagstadgat att är fri

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum