Ska sluta äta överflöd av socker (långt inlägg!)

Mer
3 år 6 månader sedan #1289225 av krokus
Jag kan hålla med om att äta middag ensam är trist. Eller en vanesak. När jag har levt ensam har jag oftast chattat via telefonen samtidigt som jag har ätit.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289235 av Maxjohan1983

krokus skrev: Maxjohan,
Tack för länkarna! Jag får helt klart börja med pumpakärnor till frukosten igen. De innehåller både magnesium och järn, såg jag i listorna. :)

Bra att jag kunde hjälpa :tummenupp Go for it! :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 6 månader sedan #1289267 av Lejonhjärta

Maxjohan1983 skrev:

Lejonhjärta skrev: Nej, att svälta är inte bra... Man ska ju så klart äta tillräckligt, så att man inte går hungrig. ;)

Lägg till lite träning så bränns fettet bort. Jag själv har funderat på att börja med kettle bells. :)


Klokt tänkt. Tack. :D

Jag äter alltid ensam, och faktiskt även helst ensam. Får lätt-ångest av att folk tittar på mig när jag äter. Är väldigt självmedveten..
Mer
3 år 6 månader sedan #1289473 av Admin1

Geta skrev: Jag tycker att maten smakar lika gott, trots att jag äter ensam. Tror att du vill ha beröm för din matlagning, Nissegossen. Det är där skon klämmer.

Exakt så är det. Märkligt nog så påstår han ofta att han inte har pengar till mat, men ändå vill han bjuda andra på mat.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289484 av Amandara
Jag är tjock och jag står för det. Nä men allvarligt. Ett par år med viktväktarna och stadigt upp i vikt. Mitt ätstörningsmonster vaknade mot slutet av viktväktarna. Och med mirtazapin på det hemskt jag. Och mådde skit psykiskt av det. Som ätstörningar är. Man skäms över sig själv järnet. Nu väger jag 108 kg på tok för mycket. Skulle behöva gå ner 30 kg. Men jag har slutit fred med mig själv och lever inte i den dagliga viktnedgångsksmpen varje dag. Jag fokuserar på god hälsa. Motion och träning - inte för att gå ner i vikt även om det är en bonus men för att vara stark och må bra. Få en positiv infärgning i det. Hålla mig hälsosam. Jag äter choklad varje dag. Men jag äter 1 snickers inte 6 som förr. Jag behöver inte hetsäta vilket jag är glad för. Jag dricker 2 öl inte 6. Jag är mer balanserad liksom. Än med viktväktarna och ätstörningsmonstret. Det är en stor vinst. Såklart vill jag fortfarande gå ner i vikt men jag har satt det på paus. Jag äter bra mat och rör på mig så får viktnedgången komma när den kommer. Jag har ändå gått ner 6 kg från maxvikten 114 kg. Jag har nu kläder jag kan ha över hela spektrumet. Det är tungt att behöva köpa ny garderob varannan månad monetärt. Viktuppgången som var hysterisk efter mirtazapin har iallafall stoppats. Man får se det så. Man kan bli hur stor som helst är insikten som slagit mig. Därför är jag för stunden nöjd med viktstabilitet.

Svält leder till hetsätning är min lärdom, med ätstörningsmonster i lasten. Och mer och mer viktuppgång. Så jag försöker hålla mig balanserad. Jag äter inte morötter utan isterband och potatismos. Och sådär. Försöker älska mig själv rakt av med den vikt jag har. Man kan lika bra försöka må bra i det som ändå är. Och vi är inte ensamma om att vara rätt stora. Se oss om så ser vi massor av större människor. Det går att leva så oxå. Man kan vara vacker även att man är stor. God självkänsla lyser alltid. Inte för att jag är där med god självkänsla men. Jag avskyr att se mig själv i spegeln eller på kort som folk envisas med att ta i olika sammanhang. Jag är större än jag känner mig vilket nog beror på att jag fysiskt är hyfsat fit.

Vikt är ett satans problem men man kan iallafall försöka sluta fred med sig i det som är.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289487 av Stoneage
Amandara,

..."Jag avskyr att se mig själv i spegeln..." :kram

..."Man kan vara vacker även att man är stor..." :hjärta
..."Försöker älska mig själv..." :hjärta


Fint skrivet tycker jag. :ljus
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.