Ska sluta äta överflöd av socker (långt inlägg!)

Mer
3 år 6 månader sedan #1289705 av Cosmos
Jag är enormt senfärdig när det kommer till matlagning. Har inte ätit än trots att klockan är kvart över sju på kvällen. Och ändå har jag bra mat hemma: Fläskytterfilé som jag tänkte göra en grönpepparsås till. Har matlagningsgrädde som jag måste göra mig av med innan den blir gammal så den blir utmärkt att göra sås av.

Jag har varit nykter nu i en och halv vecka men har ångest och är deprimerad. Så nu går det ännu sämre att laga mat.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289708 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1289709 av Lejonhjärta
Memphis, du som gillar att baka - recept på nyttigt bröd osv finns i tusental därute. :)

T.ex fröknäcke på 15 minuter
> mittkok.expressen.se/recept/froknacke-3/


Och till Cosmos, förstår dig faktiskt. Allt känns så trivialt när man kämpar med det...
Mer
3 år 6 månader sedan #1289711 av memphis
Tack för tipset Lejonhjärta!

Sist jag försökte lägga om kosten försökte jag baka glutenfritt bröd. Det var ingen succé!

Men fröknäcke låter väldigt gott!
Mer
3 år 6 månader sedan #1289712 av Lejonhjärta
Det var så lite så, blev faktiskt själv sugen på att testa baka lite nu -- bakar aldrig i princip!
Mer
3 år 6 månader sedan #1289714 av Nissegossen
Titta här frukostfrallor eller formbröd att rosta. Kanske inte för vikten men jag skulle kunna äta mycket, låter gott på morgonen. www.aftonbladet.se/matdryck/a/BRnr5Q/10-...--nybakat-pa-nolltid

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum