Ska sluta äta överflöd av socker (långt inlägg!)

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289488 av Lejonhjärta
Amandara, svält är ingen bra idé nej. Man -kan- faktiskt äta nästan "som vanligt" och ändå gå ner i vikt. Det hela hänger på motion som man gör samtidigt. Man måste ju använda den energi man tar in... ;) Det är en hel balansgång, det där. Samtidigt förstår jag ju, att man vill se resultat - gärna snabbt. Men som sagt... Svält leder bara till elände!

Jag bryr mig faktiskt väldigt lite om skönhetsideal. Det är ju för hälsans skull, man bör gå ner i vikt. Jag kan ju gilla det jag ser i spegeln, men jag mår samtidigt inte bra fysiskt av att väga så mycket som jag gör nu. Vi har inte fetma i min familj / släkt, det är bara jag som är stor. Känns inte alls bra, jag fick dessutom sömnapné på köpet... Jag ser fördelar med att gå ner lite.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289497 av Amandara
Det blev viktnedgång där det skulle stått viktuppgång apropå svält. Fel av mig. Håller med, hetsbantning är aldrig bra.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289507 av Lejonhjärta
Ingen fara. :hjärta

Jag räknar med att må dåligt den första tiden utan massa socker, eftersom socker är vanebildande och man hela tiden bygger upp ett större behov av det... Huvudvärk, lättirriterad, osv osv. Det kommer väl... Men jag ska ta mig igenom det.

Viljan drar halva lasset.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289525 av Nissegossen

Admin1 skrev:

Geta skrev: Jag tycker att maten smakar lika gott, trots att jag äter ensam. Tror att du vill ha beröm för din matlagning, Nissegossen. Det är där skon klämmer.

Exakt så är det. Märkligt nog så påstår han ofta att han inte har pengar till mat, men ändå vill han bjuda andra på mat.


Att hacka på mig, visar på hur osunt debattklimatet på viska.se är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289603 av memphis
Jag kan acceptera min kropp som den är, lite tjock, det är inte dett som är problemet för mig. Problemet är att jag har en ganska stor garderob som jag vill kunna använda!

Innan jag började äta zyprexa hade jag inga problem med vikten. Jag var smal och hade en stabil vikt och jag kunde alltid ha mina kläder.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289623 av Lejonhjärta
Japp, samma här..... Innan jag blev 'påtvingad' Zyprexa så var jag smal och vägde 60 kilo på mina 170cm. Hade varken sömnapné eller problem med något annat då. Sen förstördes allt det när min första läkare lättvindigt skrev ut Zyprexa till mig vid allra första besöket hos henne....

Hade jag bara vetat då vad jag vet nu, så hade jag ALDRIG accepterar det!