Bäst träning för att gå ned i vikt

Mer
16 år 8 månader sedan #87517 av Geta
Men om du till exempel går på IKEA på A6 i Jönköping.
Hur många modeller ser du?
Vad ska man göra med resten som inte lever upp
till något övermänniskoideal?
Alla kan inte vara modeller det håller jag med dig om,
men de flesta ska sikta ditåt eller hur för att känna sig
lyckade.
Mer
16 år 8 månader sedan #87520 av Mammas son
Geta,
Någon enstaka möjligtvis.

Är man däremot i New York så består staden av dom. New York är modellernas heliga stad. Var och varannan är modell där.

I Sverige är det taskigt med det. Se bara på Top Model Nordic (eller var det Scandinavia?). Jävla B-program. Toppmodeller är ett sällsynt släkte. Det föds någon sådan lite då och då. Och om det skulle födas någon i Sverige så skulle den personen blivit som Victoria Silvstedt. Den tjejen är så långt borta det går att komma från toppmodellerna. Hon hade potencialen. Hon hade kunnat. Det är min åsikt. Hon har åsikterna, men hon spelade bort det på offentliga sexakter och olämpliga kläder.

Sållar man sig inte till den kategorin så är det too bad. Precis som att alla inte klarar kraven för att bli läkare. Alla kan helt enkelt inte bli modeller.

Varför ska man sikta på att bli modell när man inte räcker till? Varför ska man banta ner sig, skaffa sig en personlighet och allt möjligt när man ändå inte klarar det?

Det är många flickor och pojkar som verkligen vill, men som inte vill eller kan satsa det som krävs. Typ som att vägra ta kort utan överdel på sig. Sådant ingår i jobbet. Vill man inte så finns dörren där.

Helt enkelt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #87541 av Jocke
Jo men du! Har du tänkt tanken att små runda flickor ser sig som modeller? Det finns fortfarande kulturer som omhuldar den rundhylta kvinnan. Tyvärr har vi alla fastnat i en slags skönhetsideal, som vi försöker bli delaktiga i.

Dem dära toppmodellerna, har säkert gått sängvägen, förutom kanske vissa med extra tur. Det är ju både kvinnans och mannens skönhetsideal som konkurrerar med varandra. Vissa tror det räcker med smink för att bli snygga. Det är deras egen ideal som är det primära.

Dem säger att dem sminkar sig för mannens skull, men nog är det för sin egen del dem gör sig vackra i sina ögon? Genast när jag pratar om ideal, så görs det till en kvinno eller mansfråga. Modellerna i Milano går nog på koks några av dem?

Det är synd att se hur snävt könsperspektivet är, är det så att vi utnyttjar varandra hela högen?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 8 månader sedan #87542 av Mammas son
Sängvägen? Till vad?

Modeller blir modeller för att dom är modellmaterial. Har man inte utseendet så hjälper inget ligg en i världen att bli modell. Modeller blir det för att dom har något speciellt som jag tidigare beskrivit. Mycket speciella personligheter, kunna vara ett varumärke och vara allmänt good looking.

Varför folk vill vara modeller förstår jag inte. Än mindre smårunda flickor. Modeller ska ha sex appeal. Det har inte smårunda tjejer. Herregud. Modell är ett yrke. Inte en livsstil. Alla med pengar kan leva som modeller, men få kan bli det.

Varför jämför sig inte dom smårunda tjejerna med kassörskan på ICA (som kan vara otroligt vacker, fast sällan på ett modelligt sätt). Eller sjuksköterskan som är så otroligt vacker. Folk tycker det är något speciellt med modeller.

När jag prövade lyckan i New York så förekom det otroligt mycket droger. Amfetamin för att hålla sig vaken, hasch för att släppa loss, alkohol för att överhuvudtaget orka med. Anabola steroider tror jag förekom för herrarna.

Det krävs betydligt mer än att gå sängvägen, sminka sig och vara size zero. Det är en hel jävla vetenskap.
  • Enkeli
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87544 av Enkeli
Svar från Enkeli i ämnet Viktminskning
Jag är bipolär och har mycket övervikt. Har börjat träna konditin på friskis o svettis för att gå ner i vikt. Mitt liv har varit viktens berg ö dahlbana under 20år pga medicineringen jag fått under mina skov. Har ni några bra tips att ge mig så blir jag glad:) Jag dricker alltid kylskåpskallt vatten. Är det fel?
Mer
16 år 8 månader sedan #87545 av Mammas son
Det är långt ifrån fel att dricka kylskåpskallt vatten. Inte alls farligt.

Men det som händer är att magen/kroppen får börja arbeta med att värma upp vattnet innan det bearbetas. Så det ligger bara i magsäcken och får en mer kroppsvänlig termperatur.

Jag är lite osäker på det exakta förfarandet i kroppen, men det har med att göra att kroppen får arbeta med onödigt.

Därför ska man bland annat inte dricka till maten. 20-25 minuter före maten, eller 1 timma efter ska man dricka. Om man vill göra det så enkelt för kroppen som möjligt att bearbeta maten.

Fast då är man borta från viktbekymmret, och tänker sig mer en sund kropp. Kaloriantalet spelar ingen roll. Det är bara det att kroppen får arbeta med det. I onödan.

Om du läser mina tidigare inlägg i tråden så får du säkert en del svar. Sen så kan du fråga mer om du funderar över något, så kan jag eller någon annan här på sajten hjälpa dig.