Omen

Mer
8 år 8 månader sedan #763059 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen

Utomjordingen skrev: Ja Admin1 - det var människans krav i det förgångna, alltså vara i god fysisk form = kunna gå i flera kilometer per dag. Idag är det krav på att kunna sitta stilla och tillexempel veta hur man använder en dator. Sen i framtiden... .

Framtidens krav - framtidens människor måste enligt forskarna:

"1. Vara försedda med starka gener från naturens sida.

2. Tillhöra en helt ny och okänd ras, som under kommande generationer skapas genom blandning av människans nuvarande genpool.

3. Vara genetiskt modifierade före födseln.

5. Vara teknisk uppdaterade - till exempel ha syntetiska implantat i händelse av defekta organ."

"Vetenskapens Universum"


Idag är det krav på att kunna sitta stilla - jag tycker att jag har lyckats ganska bra med det. Ville bara säga det!
Mer
8 år 8 månader sedan #763060 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen

Utomjordingen skrev: Jag kommer att ha plan A och B när det är dags men som jag idag inte ännu är klar med!

Om jag lever fram till dess kometen kommer så att säga. Så ska jag slå vad om när kometen kommer på något oddsbolag där man kan slå vad allt mellan himmel och jord. Om oddset är tillräckligt högt och jag vinner så blir jag stenrik på köpet.

Sen när det är dags så ska jag varna en del andra i tid.

Alla mina fiender under hela mitt liv kanske jag ska bjuda på en resa men det är inte säkert.

Om det blir så att min komet kommer då vet jag inte hur jag kommer att ta det? Kommer jag att kunna hantera det? Vill jag kanske ta livet av mig? Eller kommer jag att bara gap flabba åt allt? Om min komet inte kommer blir jag då tacksam eller besviken? Finns mycket mer saker jag som jag vill grubbla på.

Blir väl lite som i filmen på slutet när/om min komet kommer (fast ännu värre) om Ni förstår vad jag menar:


Som sagt, jag håller på att bygga på min plan A än idag. Funderar bland annat vem jag vill ha med som i filmen (se ovan) på slutet när/om min komet kommer IRL i framtiden?!
Mer
8 år 4 månader sedan #793315 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Rätt länge sen som jag var med om nån slags Omen men igår hände "DET" igen!

Utomjordingen skrev: Igår kväll när jag släckte julgransbelysningen och julgransbollarna så hände en lustig sak. Jo, för jag har ingen förklaring till hur en vit julgransboll kunde tändas utav sig själv senare på kvällen? Bollen lös ungefär 1 minut och sen slocknade den av sig själv. Konstigt!

Ska jag ta det som tecken på nått? Är det ett tecken från andra sidan? Bra eller dåligt tecken? :tänk


Omen:

"Omen, eller järtecken, är varsel, förebud eller tecken på något, i folktron tron att vissa händelser kan säga något om en persons framtid och kommande händelser, positiva eller negativa."

"Wikipedia"
Mer
8 år 4 månader sedan #793512 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Larsson, jag förknippar ditt skämt med en gammal vän under 1990-talet! Han höll också på så där att inte vara seriös när jag hela tiden var det. Visst, jag kunde skratta åt hans och ibland åt dina saker men vi kom och kommer ingen vart än idag.
Mer
8 år 3 månader sedan #794607 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen

Utomjordingen skrev: Jag kommer att ha plan A och B när det är dags men som jag idag inte ännu är klar med!


In på det nya året så ska jag fortsätta att bygga på mina planer!
Mer
8 år 3 månader sedan #794727 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen


Jag har kommit på en idé! :idea:

Dom gångerna/dagarna jag vinner på raden A (rad 1: Keno nivå 9) så ska jag inte tänka på att planera/bygga på Plan A och dom gångerna/dagarna som jag vinner på raden B (rad 2: Keno nivå 9) så ska jag inte tänka på att planera/bygga på Plan B.

Dom gångerna/dagarna jag vinner på båda raderna (raderna 1 och 2: Keno nivå 9)så ska jag varken planera/bygga på Plan A och B!

Dom gångerna/dagarna jag inte vinner varken på raden A eller raden B (raderna 1 och 2: Keno nivå 9) så ska jag planera/bygga på Plan C!

Dom gångerna/dagarna jag vinner på raden A (rad 1: Keno nivå 9) men inte raden B (rad 2: Keno nivå 9) så ska jag planera/bygga på Plan B!

Dom gångerna/dagarna jag vinner på raden B (rad 2: Keno nivå 9) men inte raden A (rad 1: Keno nivå 9) så ska jag planera/bygga på Plan A!